Украинский (UKR)Русский (RUS)

Опытно-экспериментальная работа «Психолого-педагогическое обеспечение личностно ориентированного образования на основе гуманной педагогики» в учебных заведениях Украины

Новости

Шановні керівники департаментів, управлінь та відділів освіти, середніх загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, вчителі, вихователі, методисти!

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки (надалі Асоціація) розробила Програму дослідно-експериментальної роботи  «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки» та ініціювала  її проведення в середніх загальноосвітніх  та дошкільних навчальних  закладах України.

Робота здійснюється разом з департаментами, управліннями та відділами освіти тих областей, де впроваджується цей експеримент. В цій  роботі беруть участь педагогічні академії, інститути, університети відповідних областей.

Заявка та Програма для шкіл затверджена Міністерством освіти і науки України наказом №22 від 17.01.2015р. (додається);

Заявка та Програма для дошкільних навчальних закладів  затверджена наказом №190 від 29.02.2016 (додається).

Експеримент в школах розпочав свою ходу в 2015 році на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.01.2015 року № 22 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 22 ім. О. Ольжича».

В дошкільних навчальних закладах експеримент розпочався в 2016р. на базі ДНЗ Херсонської області: Станіславського ясел-садка Білозерського району,  ясел-садка № 7 Новокаховської міської ради,  дитячого садка № 1 компенсуючого типу для дітей з вадами мови Новокаховської  міської ради,  відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.02.2016 року № 190 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільних навчальних закладів Херсонської області».

Будь-які школи та дошкільні навчальні заклади  України можуть  приєднатися до експерименту. Деякі вже приєдналися.

Запрошуємо також інші школи та дошкільні навчальні заклади  України приєднатися до експерименту.

Ті ЗНЗ та ДНЗ, які бажають приєднатися до експерименту пишуть лист-клопотання  до місцевого органу управління-районо, районо до  міського, міський до обласного, обласний до Миністерства освіти України.

Школи  та ДНЗ, що вже в експерименті та ті, що долучилися до експерименту надсилають звіт до Крука С.Л. - президента Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, а він звітує перед комісією Міністерства освіти України  за всіх, хто в експерименті. Всі звітують на одну дату по етапах, як записано в Програмі.

Конкретна дата  звітування повідомляється заздалегідь.

Асоціація надає методичну та практичну допомогу навчальним закладам у підготовці документів та проведенні експерименту, підготовці звітних матеріалів; проводить відповідні семінари та консультації. За запрошенням школи  чи ДНЗ науковий керівник-керівник проекту Станіслав Леонідович Крук проводить з виїздом на місце відповідні консультації та семінари.

За детальною інформацією звертатися до наукового керівника-керівника проекту Станіслава Леонідовича Крука:

Тел.: 096-535-97-79; 093-920-73-37; 050-526-17-71

E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript ; Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

Додаток:

1.Наказ МОН України від 17.01.2015 №22 із затвердженими  Програмо та Заявкою на проведення дослідно-експериментальної роботи в школах.

2. Наказ МОН України від 29.02.2016  №190  із затвердженими Програмою Заявкою на проведення дослідно-експериментальної роботи в ДНЗ.

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної  Педагогіки

 

Итоги Киевских Cтудий гуманной педагогики 16 апреля 2016 года

Новости

16 квітня 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області батьки та всі, хто прагне вносити у свою щоденну співпрацю з дітьми ідеї класиків Педагогічної Думки, ідеї Світла і Любові.

Модератор Студій - Вікторія Коломієць, психолог, учитель  російської мови та зарубіжної літератури еколого-природничого ліцею м. Києва, - спрямувала роботу учасників  Студій до пошуків  духовної єдності між учнем і учителем .

«Кожен із нас є творцем свого суб’єктивного освітнього поля, в яке втягуємо дітей або окрему Дитину. Сила і якість впливу цього поля залежить від нашої особистості та нашої культури: характеру, вдачі, почуттів, думок, знань, устремлінь, світогляду»

Маніфест гуманної педагогіки

Учитель – той, хто дарує Світло

«Животворящий  імпульс не може бути отриманий із книг. Душа може отримувати спонукання тільки від іншої душі і нізвідки більше. Ми можемо вивчати книги ціле життя, можемо стати дуже розвиненими розумово; але врешті побачимо, що зовсім не розвинулися духовно. Щоб оживотворити дух, побудження має виходити від іншої душі» . Так говорить індійський філософ, громадський діяч Свамі Вівекананда.

«Без духовної спільності істинне виховання не відбудеться», - наголошує В. О. Сухомлинський

Януш Корчак  закликає бути уважним до дітей: «Найважливіші зустрічі людини – його зустрічі з дітьми.  Звертайте більше уваги на них: ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині».

Виховання Дитини може відбутися за умови самовиховання та самовдосконалення Вчителя. Шляхи духовного вдосконалення:

- виховувати високу культуру почуттів (розвиток почуття любові);

- виховувати в собі потребу в іншій людині (дитині);

- свідомо утримуватися від прояву нижчих якостей і стверджувати високі;

- нічого не робити рефлекторно, знаходити час для роздумів;

- звертатися до класики.

Вчитель, що є творцем свого суб’єктивного освітнього поля,  формує неповторний  внутрішній духовний світ, до якого залучає  дітей або окрему Дитину.

Педагогічні ситуації  та висновки

«Заплаканий геній» В.О. Сухомлинський

«Виховання морального гідності, побудоване на порівнянні: будь таким, як хороший Іван, і не будь таким, як поганий Петро, - розбещує вже маленьких дітей, для підлітка ж воно - духовна отрута. Учитель завжди протиставляв здатності відмінника бездарним трієчникам. В голові підлітка вкоренилася думка: я хороший тому, що є погані. Нехай кожному буде чим пишатися. Почуття поваги до самого себе - це благородне і безкорисливе почуття; в ньому виражається витонченість, краса, велич взаємин між людьми. Особливо відчутно чисте, благородне почуття гордості за себе тоді, коли людина, немов у дзеркалі, бачить себе в іншій людині, тобто коли щось добре, що є в ньому самому, він вкладає, втілює в іншій людині».

«Перший крок»  В.Ф. Бак

«...Утром следующего дня через пять минут после начала уроков нахожу 11-Б класс, вызываю Любу в коридор. Она выходит, не поднимая глаз, на лице  - следы печальных мыслей. Я прошу у неё прощения просто и искренне, обнимая за плечи, и вдруг, она, рыдая, прижимается ко мне и крепко обнимает, ничего не говоря, тихо плачет. Понимаю, что и она страдала, хотела как-то исправить ситуацию, но не знала как.

Я, учительница, которой нагрубила ученица, первая прошу у неё прощения и испытываю от этого радость. Нам с Любой в эти несколько секунд по-настоящему хорошо, и мы понимаем без слов, что отметки, рейтинги, жизненные успех или поражение – ничто в сравнении с человеческими чувствами прощения, благодарности, тепла и дружбы».

«Котячий концерт » Януш Корчак

«І знову життя навчило мене, що витоки нашого благополуччя часом лежать там, де, як вважали ми, спіткала нас катастрофа, що бурхлива криза - часто початок одужання.

Проводячи на інший день бесіду в лісі, я вперше говорив з хлопцями, а не хлопцям, і говорив не про те, якими я хочу, щоб вони були, а про те, якими вони самі хочуть і можуть бути.

Саме тоді я вперше зрозумів, що у дітей можна багато чому навчитися, що і діти вимагають, ставлять умови і роблять застереження, і мають на це право».

Присутні вчителі поділилися незабутніми прикладами з власної педагогічної практики!

А в яких прийомах на Вашому уроці відбувається пошук духовної спільності?


 

Семинар "Методологические основы Гуманной Педагогики" в Фастове

Конференции, семинары

4 та 5 квітня 2016 року у Фастівській ЗОШ І-ІІІ ст. №10, яка є міським опорним закладом з упровадження особистісно  зорієнтованого навчання на принципах Гуманної Педагогіки Ш.О.Амонашвілі, пройшов перший день семінару для вчителів школи з проблеми "Методологічні основи Гуманної Педагогіки". Семінар проводив Станіслав Леонідович Крук, президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького національного університету, Лауреат премії ім.Богдана Хмельницького, Лицар Гуманної Педагогіки.

Основним ключовим питанням було приєднання ЗОШ №10 та ДНЗ №11 м. Фастова до проведення дослідно-експериментальної роботи «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки». У семінарі також взяла активну участь керівник Фастівського міського центру Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, завідувач дитячим садочком №11 "Дзвіночок" Назаренко Юлія Павлівна.


На семінарі висвітлювались питання основної мети "Школи Життя" Ш.Амонашвілі - "облагородження душі та серця дитини". На семінарі також проходило обговорення доцільності та шляхи реалізації ідей Гуманної Педагогіки. Станіслав Леонідович Крук зупинився на такому важливому аспекті діяльності як натхнення та спрямування педагога на творче сподвижництво. Саме це і є основою Кодексу честі та служіння учителя у справі виховання дитини. В цілому семінар справив незабутні враження і учасники зібрання окреслили основні стратегічні напрямки подальшої співпраці з партнерами.

05.04.2016 року відбулася зустріч з міським головою Михайлом Нетяжуком, на якій були присутні виконуюча обов'язки начальника управління освіти Єриш Н.Л., автор семінару Крук С.Л., директор школи Чіпко Л.Д. та керівник Фастівського міського центру Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, завідувач дитячим садочком №11 "Дзвіночок" Назаренко Ю.П. Учасники зустрічі обговорили умови ефективної роботи закладів освіти з упровадження гуманно-особистісних принципів навчання.

Дякуємо всім небайдужим, хто долучився до нашої спільної діяльності по вихованню гуманної особистості сучасного дошкільника та школяра!!!


 

ІІІ областные Педагогические Чтения по Гуманной Педагогике на Сумщине

Чтения по гуманной педагогике

Пам'ять - основа  будь-якого  буття:  матеріального,  духовного, людського…  Пам'ять  -  основа  совісті,   основа  моралі,  основа  поезії,  основа  культури.     (Д.С.Лихачов)

2 березня 2016 року на базі Сумського обласного інституту післядипломної освіти  педагогічних працівників  відбулися ІІІ обласні  Педагогічні Читання з Гуманної Педагогіки з теми «Виховуватися в моральному кліматі пам'яті», оргінізаторами яких виступили ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка» та Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти у рамках роботи  Сумського обласного центру Гуманної Педагогіки.

У Читаннях взяли участь понад 100 слухачів з числа вчителів шкіл області та викладачів ВНЗ І-ІІ р.а.

З вітальним словом до учасників Читань звернулися

Кірдіщева Людмила Михайлівна (директор ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка», голова Сумського обласного центру Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки) , яка познайомила слухачів з діяльністю обласного центру Гуманної Педагогіки, розкрила суть цьогорічної теми читань.


Крук Станіслав Леонідович (віце-президент Міжнародної асоціації громадських об'єднань «Міжнародний Центр гуманної педагогіки», президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, кандидат педагогічних наук,  доцент кафедри практичної психології  та педагогіки              Хмельницького національного університету, Лауреат премії імені Богдана Хмельницького, Лицар Гуманної Педагогіки) з виступом «Методологічні основи гуманної педагогіки»;

Подробнее...