Українська (UKR)Російська (RUS)

Десяті Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам’яті»

Читання з гуманної педагогіки

 

21–22 листопада 2015 року за сприяння Міністерства освіти і науки України в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова відбулися ювілейні Десяті Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам’яті».

На Читаннях було розглянуто два найважливіших поняття в контексті духовного гуманізму: «ПАМ’ЯТЬ» і «ВИХОВАННЯ». Учасники Читань в Творчих майстернях, на Майстер-класах, в своїх міркуваннях намагалися осягнути і повернути цим та іншим поняттям їхній сокровенний зміст, внаслідок чого відкривалися прекрасні горизонти гуманної педагогічної свідомості.


В читаннях взяли участь 560 представників (учителі, вихователі, керівники освітніх установ, методичні працівники, студенти та інш.) з усіх областей України.

Організатори Читань: Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки, Департамент освіти та науки, молоді та спорту Київської міськдержадміністрації, Департамент освіти та науки Київської облдержадміністрації, Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПНУ, Інститут проблем виховання НАПН України, Хмельницький національний університет, Подільський культурно-просвітницький центр ім.М.К.Реріха.


Відкрив Читання С. Л. Крук, к.п.н., президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки (ВАГП), віце-президент Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького Національного університету, доцент, Лицар Гуманної Педагогіки.

В системі он-лайн звернувся до учасників Читань Ш.О.Амонашвілі, академік, доктор психологічних наук, професор, іноземний член Національної Академії Педагогічних Наук України, почесний президент Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки.

З доповідями виступили:


- «Дороговкази до духовності особистості», І. Д. Бех - директор Інституту проблем виховання НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України;


- «Методологія духовного гуманізму», В. Ф. Бак - учитель біології НВК № 11 м. Артемівська Донецької області, учитель-методист, кандидат педагогічних наук, Відмінник освіти України, віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки;

- «Енерго-інформаційні основи пам"яті цивілізацій», М. В. Курик, директор Українського інституту екології людини, доктор фізико-математичних наук, професор, гість Читань.

Детальніше...

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 28 листопада 2015 р.

Новини

28 листопада 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва, Київської області та м. Рівне, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: Створення духовної спільності між учителем і учнем

«Кожен із нас є творцем свого суб’єктивного освітнього поля, в яке залучаємо дітей або окрему Дитину. Сила і якість впливу цього поля залежить від нашої особистості та нашої культури: характеру, вдачі, почуттів, думок, знань, устремлінь, світогляду»

Кодекс честі і служіння учителя

Форма проведення: семінар-практикум

Модератор: Зінаїда Іванівна Хоменко, кандидат психологічних наук, член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, заступник Голови Київського міського центру ВАГП, науковий консультант експериментальної школи гуманної педагогіки.

Духовна спільність між вчителем і учнем є запорукою виховного впливу. Про це писав Василь Олександрович Сухомлинський, на це вказували всі педагоги-гуманісти.

Учень сприймає енергію впливу вчителя, якщо цей вплив буде наповнений повагою і любов’ю до особистості дитини.

Учасники Студій, об’єднавшись в групи, шукали шляхи створення духовної спільності між вчителем і учнем. Розвиток гуманістичного світогляду вчителя, постійне самовдосконалення дають можливість вчителю відчути духовний світ учня. Лише свідома робота по облагородженню свого характеру, практика доброзичливості допомагають вчителю співпрацювати з учнями.

«Подібне виховується подібним», тому таким важливим є вміння вчителя при спілкуванні з учнями максимально проявляти найкращі якості своєї особистості - щирість почуттів, ясність думок, красу устремлінь, легкість вдачі, глибину знань. Лише духовна спільність вчителя і учня дає натхнення для співпраці і співтворчості і тоді зі школи зникне примус, а разом з ним - емоційне виснаження вчителя та учня.

На Студіях також було обговорено різницю понять «духовний» і «релігійний», їх зміст та наповнення.

 

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки, що відбулися 24 жовтня 2015 р.

Новини

 

24 листопада 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міськдержадміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулoся чергове засідання Київських Студій гуманної педагогіки.

Тема зустрічі: «Емоційна пам'ять як механізм формування самооцінки особистості».

Лейтмотив: «Не виховуйте дітей, вони все одно будуть схожими на вас. Виховуйте себе.»

(Англійське прислів’я)

Форма проведення: семінар-практикум.

Модератор – Ольга Баніт.

Емоції виконують важливу соціалізуючу роль в індивідуальному житті та професійній діяльності людини, в її спілкуванні зі світом та оточуючими людьми. Крім того, емоції впливають і на сферу сприйняття: пам'ять, мислення, уяву: існує зв'язок між тими думками, спогадами, що приходять в голову, і настроєм. Так, приємна думка, не лише благотворно впливає на загальне самопочуття, а й сприяє вирішенню будь-якого складного завдання. Негативні емоції породжують почуття суму, скорботи, зневіри, заздрості, злоби, більше того, часто повторюючись, вони можуть викликати різні захворювання. Люди під впливом емоцій часто не можуть контролювати свої дії. При цьому вчинки пояснюють, зазвичай, так: «Я не хотів кричати, бити по столу, ображати вас, але я був не в собі, я нічого не міг з собою вдіяти».

Для вчителів особливо важливо навчитися керувати своїм емоційним станом. Від цього залежить якість життя і здоров'я не лише їхнього, а й багатьох поколінь дітей, яких вони навчають.

У процесі інтерактивних вправ у групах учасники Студій працювали з «емоціями», вчилися групувати, класифікувати за різними критеріями, розрізняти їх прояви, спостерігати за їх інтенсивністю. Цікавими і корисними для всіх були висловлювання вражень від роботи із комплесом завдань, структурно і логічно підібраних модератором.

Детальніше...

 

Бак В.Ф. "Використання методології духовного гуманізму в поясненні теми XV Міжнародних Читань з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам'яті»

Статті, публікації

 

Громадський рух гуманної педагогіки склався в умовах кризи традиційної системи освіти, яка була викликана тим, що зміст освіти, а також форми і методи навчання не відповідають еволюційним тенденціям у розвитку людства.

Авторитаризм і насильство в педагогіці, як і в будь-яких інших соціальних сферах, виникають з обмеженої свідомості тих, хто моделює соціальні процеси. «Матеріалістична педагогічна свідомість може породити лише один продукт - авторитарну педагогічну практику» [1, с. 97]. Гуманна педагогіка успішно існує і розвивається в сучасному педагогічному просторі тому, що ґрунтується на новій для традиційної педагогічної науки методології, яка відповідає викликам часу - методології духовного гуманізму.

Детальніше...