Українська (UKR)Російська (RUS)

Светлая память настоящему Учителю!

Новини

 

12 января 2015 года в 15.30 (по Таллинну) не стало Киры Алексеевны Молчановой, старейшего учителя, участника всех Чтений по гуманной педагогике в Москве и Бушети, организатора встреч по гуманной педагогике в Эстонии.

Всеукраинская культурно-образовательная ассоциация Гуманной Педагогики глубоко скорбит в связи уходом Киры Алексеевны Молчановой, ветерана рериховского движения, друга и помощника Святослава Николаевича Рериха и Павла Федоровича Беликова, активного учасника Международного движения Гуманной Педагогики.

Весть об уходе Киры Алексеевны болью отозвалась в наших сердцах: ушел хороший, верный, надежный друг и товарищ, преданный соработник в делах на Общее Благо.

Пусть ей будет Светло и Радостно в ее Новом Бытии!

Выражаем соболезнование родным, близким, друзьям и сотрудникам.

 

Президент Ассоциации Станислав Крук

 

В первых откликах на это известие говорится:

"Уходят гиганты духа. Светлый им Путь и мощного творчества в иных мирах".

"Светлая память от всех знакомых на Донбассе!"

"Дорогая Кира Алексеевна, дорогой наш Друг, Наставник, Учитель! Пусть Ваша светлая душа подымается высоко-высоко в Небо и уже из тонких миров продолжает своё великое дело. А мы будем всегда помнить Вас с благодарностью и любовью!"

"Светлая память настоящему Учителю!"

 

 

 

 

Свято гуманної педагогіки з Лебедина. (Підсумки грудневих Київських Студій)

Новини

 

20 грудня 2014 року за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки. В них взяли участь вчителі м. Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модераторами Студій були чарівні гості з Лебедина: Людмила Михайлівна Кірдіщева, директор ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка», відмінник освіти України, голова Сумського обласного центру гуманної педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, яка провела творчу майстерню «Краса і сила духу вчителя» та Валентина Миколаївна Кіріна-Радчук, методист НМК, викладач-методист, відмінник освіти України, відповідальний секретар Сумського обласного центру гуманної педагогіки з майстер-класом «Шлях до краси духу» (подорож за книгою Ш.О.Амонашвілі).

До уваги слухачів були представлені презентації, відеофільми, творчі завдання та ін. Ми торкнулися поняття Краси Духу з точки зору різних культур і філософій, обирали епіграфи для свого уроку з творів Шалви Олександровича Амонашвілі, осягали Любов і втілювали свої роздуми у сенканах, віршах, складали молитву до свого серця. Кожен писав власну книгу «Шлях до краси духу», щедро ділився своїм розумінням четвертого виміру з присутніми. Назавжди запам`ятався такий заклик до серця від одного з учасників: «Серце, не залишай мене наодинці з моїм розумом».

Учасники студій брали участь в моделюванні певних ситуацій шкільного життя, розв’язували завдання, розробляли пропозиції, висловлювали свої думки про ствердження загальнолюдських цінностей у роботі школи, ділилися власним досвідом. Відбулося активне обговорення конкретних ситуацій з опорою на особистий педагогічний досвід і класиків педагогічної науки. Приділили увагу й формуванню доброзичливої, творчої атмосфери співпраці вчителя і учня таким чином, щоб це був єдиний культурно-освітній простір.

Незабутньою залишиться подорож книгою Шалви Олександровича «Шлях до краси духу», бажання «мислити ширше широкого». Була створена позитивна емоційна атмосфера, прозвучали чудові поетичні рядки Ліни Костенко «Крила» у виконанні Богдана Ступки, відзняті на відео.

Наприкінці учасники Студій отримали подарунки – яскраві сердечки, зроблені руками вихованців Лебединського педагогічного училища. З подякою і любов`ю ми написали найкращі побажання дітям і прикрасили ними новорічну ялинку.

Новий рік до учасників Київських Студій прийшов з Лебедина, від прекрасних, сердечних жінок-берегинь, майстринь педагогічної творчості, тому не має сумнівів: він буде добрим!

 

 

 

Духовные основы урока

Статті, публікації

 

Бак В.Ф., учитель биологии УВК № 11 г. Артёмовска Донецкой области, член Правления Всеукраинской культурно-образовательной ассоциации Гуманной Педагогики, учитель-методист, отличник образования Украины, Рыцарь гуманной педагогики.

Человек носитель двойственности или духоматериальности. Материальный мир – это мир следствий, духовный – причин. Трагедия современной цивилизации заключается в том, что истинное положение дел воспринимается большинством людей в обратной перспективе. Материальный мир считается причинным по отношению к духовному. Духовный аспект любого явления игнорируется и не осмысливается. Наша цивилизация построена на том, что мы погружены в следствия и пытаемся, анализируя их, понять причины, которые находятся в иной плоскости отсчёта и в иной мерности. Они не описываются поверхностными законами материального мира, о них не прочтёшь в научной литературе или в служебной инструкции. Духовные корни событий ощущаются интуитивно и всегда присутствуют в любом явлении жизни.

Детальніше...

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 22 листопада 2014 р.

Новини

 

За сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації 22 листопада 2014 р. у Будинку вчителя за адресою: вул. Володимирська, 57 відбулися Київські Студії гуманної педагогіки.

Тема: «Розвиток мислення дітей: доброго мислення, ясного мислення, прекрасного мислення»

Лейтмотив:

«Ми поступово пізнаємо шкоду постійних заперечень,

ми починаємо цінувати освічену позитивність і творчість»

М.К. Реріх

Модератор – Баніт Ольга Василівна, кандидат педагогічних наук, молодший науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

Педагогічні студії пройшли у формі майстер-класу. Ольга Баніт представила аудиторії альтернативні форми роботи з розвитку позитивного мислення дітей у світлі ідей гуманної педагогіки.

Запропоновані вправи на озвучення своїх думок і сприймання думок інших, на сприймання себе, як людини і свого ставлення до оточуючих, на планування кожного дня, викликали у присутніх щирий інтерес і жваве обговорення.

Модератор підвела учасників до глибокого розуміння ролі і значення позитивного мислення в житті кожної людини за допомогою інтерактивних форм роботи, звернула увагу, що вчителю треба почати облагороджування думок з себе.

Після проведених вправ присутні зробили висновок, що

негативні думки – це вибір самої людини, це шкідлива звичка, яка руйнує сутність людини і яку можна замінити на корисну;

вправи на формування позитивного мислення діють за тим же принципом, що й фізичні вправи: для того щоб бути в хорошій фізичній формі – портібно регулярно тренуватися; так і з мисленням: позитивне мислення – результат щоденної роботи над собою;

на формування нової звички нашому мозку потрібно від 21 до 60 днів. Практикуючи вправи, спрямовані на формування позитивного світовідчуття щоденно протягом не менше місяця, людина формує собі сталий позитивний настрій. Використовуючи набуту звичку людина може кардинально змінити своє життя накраще.