Українська (UKR)Російська (RUS)

Школа для батьків "Теплий дім" відкриває двері всім бажаючим

Новини

 

24 січня 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модератором зустрічі була Зінаїда Хоменко, кандидат психологічних наук, член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, заступник Голови Київського міського центру ВАГП, науковий консультант експериментальної школи гуманної педагогіки гімназії №75 м. Києва, науковий консультант і практичний психолог Фінансового ліцею м.Києва

Досвід роботи практичним психологом в школі показав, що багато батьків, які приходять на консультацію (а скільки не приходять!) могли б мати щасливі сім'ї та гармонійні відносини з дітьми... Могли б, якби перед тим як створювати сім`ю, ставати мамою і татом вони збагатилися знаннями з психології сімейних відносин, особливостей розвитку дитини на кожному віковому етапі. Часто діти некомфортно почувають себе в родині не через відсутність певних матеріальних речей, а через брак безумовної любові від найрідніших людей – мами і тата.

Під час роботи Студій було обговорено шляхи найоптимальнішої співпраці школи з батьками. Практика батьківських загальних зборів зосереджених на невстигаючих, недисциплінованих учнях суперечить принципам гуманної педагогіки. Гуманна педагогіка передбачає гуманне ставлення і до батьків. Вони, як і діти, потребують заохочення, їх також треба вести від радості до радості.

Співпраця з батьками має носити доброзичливий характер, враховувати, що не всі батьки допускають навіть думку, що їм самим потрібно навчатись, переробляти себе на позитив, на повагу до дитини. Треба так будувати проведення батьківських зборів, щоб вони зачіпали душу батьків, сприяли зрощуванню в серці найкращих рис, допомагали позбутися власного негативу. Важливо під час таких годин співпраці говорити батькам лише про досягнення дітей, про їх позитивні риси, демонструвати батькам напрацювання дітей, які відображають дитяче світобачення, дитячі цінності і перспективу на майбутнє.

 

 

Ефективність взаємодії батьків з дітьми, батьків з учителями, учителів з дітьми буде залежати від рівня розвитку гуманістичного світогляду кожного учасника навчально - виховного процесу. Якщо у світогляді людини є поняття Вічності, тоді Чоловік і Жінка правильно розуміють свою Місію у житті і розвиток їх дітей іде правильним шляхом. Якщо ж батьки основною ідеєю свого життя бачать споживацьке ставлення до природи, один до одного, коли в їх відносинах панує авторитаризм, коли відсутній сердечний зв'язок між батьками та дітьми, тоді у їх дітей формується викривлений життєвий шлях, такі діти не виконують своєї життєвої місії, вони не можуть відбутися.

У дорослої людини є більше шансів розвивати гуманістичний світогляд, дитина ж сприймає світогляд батьків, потім учителів, як єдино правильний. Від нас, дорослих, залежить якими очима діти будуть дивитися на світ. Шановні мами і тата, вчителі, не пошкодуємо безумовної любові для наших дітей!

Враховуючи побажання учасників січневої зустрічі, тема «Школа для батьків «Теплий дім» буде продовжена на наступній зустрічі 21 лютого 2015 року (субота).

 

 

Светлая память настоящему Учителю!

Новини

 

12 января 2015 года в 15.30 (по Таллинну) не стало Киры Алексеевны Молчановой, старейшего учителя, участника всех Чтений по гуманной педагогике в Москве и Бушети, организатора встреч по гуманной педагогике в Эстонии.

Всеукраинская культурно-образовательная ассоциация Гуманной Педагогики глубоко скорбит в связи уходом Киры Алексеевны Молчановой, ветерана рериховского движения, друга и помощника Святослава Николаевича Рериха и Павла Федоровича Беликова, активного учасника Международного движения Гуманной Педагогики.

Весть об уходе Киры Алексеевны болью отозвалась в наших сердцах: ушел хороший, верный, надежный друг и товарищ, преданный соработник в делах на Общее Благо.

Пусть ей будет Светло и Радостно в ее Новом Бытии!

Выражаем соболезнование родным, близким, друзьям и сотрудникам.

 

Президент Ассоциации Станислав Крук

 

В первых откликах на это известие говорится:

"Уходят гиганты духа. Светлый им Путь и мощного творчества в иных мирах".

"Светлая память от всех знакомых на Донбассе!"

"Дорогая Кира Алексеевна, дорогой наш Друг, Наставник, Учитель! Пусть Ваша светлая душа подымается высоко-высоко в Небо и уже из тонких миров продолжает своё великое дело. А мы будем всегда помнить Вас с благодарностью и любовью!"

"Светлая память настоящему Учителю!"

 

 

 

 

Свято гуманної педагогіки з Лебедина. (Підсумки грудневих Київських Студій)

Новини

 

20 грудня 2014 року за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки. В них взяли участь вчителі м. Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модераторами Студій були чарівні гості з Лебедина: Людмила Михайлівна Кірдіщева, директор ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка», відмінник освіти України, голова Сумського обласного центру гуманної педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, яка провела творчу майстерню «Краса і сила духу вчителя» та Валентина Миколаївна Кіріна-Радчук, методист НМК, викладач-методист, відмінник освіти України, відповідальний секретар Сумського обласного центру гуманної педагогіки з майстер-класом «Шлях до краси духу» (подорож за книгою Ш.О.Амонашвілі).

До уваги слухачів були представлені презентації, відеофільми, творчі завдання та ін. Ми торкнулися поняття Краси Духу з точки зору різних культур і філософій, обирали епіграфи для свого уроку з творів Шалви Олександровича Амонашвілі, осягали Любов і втілювали свої роздуми у сенканах, віршах, складали молитву до свого серця. Кожен писав власну книгу «Шлях до краси духу», щедро ділився своїм розумінням четвертого виміру з присутніми. Назавжди запам`ятався такий заклик до серця від одного з учасників: «Серце, не залишай мене наодинці з моїм розумом».

Учасники студій брали участь в моделюванні певних ситуацій шкільного життя, розв’язували завдання, розробляли пропозиції, висловлювали свої думки про ствердження загальнолюдських цінностей у роботі школи, ділилися власним досвідом. Відбулося активне обговорення конкретних ситуацій з опорою на особистий педагогічний досвід і класиків педагогічної науки. Приділили увагу й формуванню доброзичливої, творчої атмосфери співпраці вчителя і учня таким чином, щоб це був єдиний культурно-освітній простір.

Незабутньою залишиться подорож книгою Шалви Олександровича «Шлях до краси духу», бажання «мислити ширше широкого». Була створена позитивна емоційна атмосфера, прозвучали чудові поетичні рядки Ліни Костенко «Крила» у виконанні Богдана Ступки, відзняті на відео.

Наприкінці учасники Студій отримали подарунки – яскраві сердечки, зроблені руками вихованців Лебединського педагогічного училища. З подякою і любов`ю ми написали найкращі побажання дітям і прикрасили ними новорічну ялинку.

Новий рік до учасників Київських Студій прийшов з Лебедина, від прекрасних, сердечних жінок-берегинь, майстринь педагогічної творчості, тому не має сумнівів: він буде добрим!

 

 

 

Духовные основы урока

Статті, публікації

 

Бак В.Ф., учитель биологии УВК № 11 г. Артёмовска Донецкой области, член Правления Всеукраинской культурно-образовательной ассоциации Гуманной Педагогики, учитель-методист, отличник образования Украины, Рыцарь гуманной педагогики.

Человек носитель двойственности или духоматериальности. Материальный мир – это мир следствий, духовный – причин. Трагедия современной цивилизации заключается в том, что истинное положение дел воспринимается большинством людей в обратной перспективе. Материальный мир считается причинным по отношению к духовному. Духовный аспект любого явления игнорируется и не осмысливается. Наша цивилизация построена на том, что мы погружены в следствия и пытаемся, анализируя их, понять причины, которые находятся в иной плоскости отсчёта и в иной мерности. Они не описываются поверхностными законами материального мира, о них не прочтёшь в научной литературе или в служебной инструкции. Духовные корни событий ощущаются интуитивно и всегда присутствуют в любом явлении жизни.

Детальніше...