Українська (UKR)

Звернення учасників Шостих Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки «Учителю, надихни мене на творчість!» до керівників органів освіти, педагогічних працівників, методистів, органів влади, до батьків і студентів педагогічних навчальних закладів

12-13 листопада 2011р. в м. Києві у Національному педагогічному університеті ім. М. П. Драгоманова під патронатом Національної комісії України у справах ЮНЕСКО відбулися Шості Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Учителю, надихни мене на творчість!».

Організатори Читань: Головне управління освіти та науки Київської міської держадміністрації, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки, Хмельницький національний університет, Хмельницьке молодіжне об’єднання «У майбутнє через культуру».

На Шостих Всеукраїнських Читаннях були представлені всі області України, більше 650 учасників, це директори шкіл, завучі, вчителі, методисти, спеціалісти органів освіти, батьки, студенти.

Шості Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки виявили велику занепокоєність освітянської спільноти сучасним станом освітньої сфери.

З освітнього світу витісняються завдання духовно-морального становлення молодих людей. Перетворюються на порожній звук поняття благородства та великодушності, добра і краси, загального блага і духовної досконалості, любові та відданості, батьківщини та загальнолюдських цінностей. Це посилюється ще тим, що багатьма засобами масової інформації нещадно забруднюються свідомість дітей хамством, роздратованістю, неповагою, лихослів’ям, лайкою, грубістю, приниженням вищих понять, притаманних нашому народу.

Серйозною перешкодою у формуванні морально-здорового покоління нашої держави є заформалізованість навчально-виховного процесу та витрачання творчого потенціалу вчителів на складання численних звітів та довідок замість виконання своєї головної місії, яка, за словами В.А. Сухомлинського, полягає в тому, щоб «творити Людину».

Учасників Читань турбує можливість впровадження європейських стандартів по сексуальному вихованню з раннього віку та знайомство дітей з гендерними знаннями про одностатеву сексуальну любов, а також введення ювенальної юстиції – «юстиції для дітей» в повсякденне життя. За нашої думки, всі ці «новації» протистоять національним традиціям сімейного виховання українського народу, його культурно-духовній спадщини та напрацюванням українських педагогів-класиків і сприяють розбещенню народу, погіршують демографічну ситуацію, руйнують сім’ю та здоров’я нації.

Враховуючи нагальність корінних змін в освітній сфері, учасники Шостих Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки «Учителю, надихни мене на творчість!» прийняли це звернення.

Учасники Читань вважають, що спадщина видатних українських педагогів Г. Сковороди, К. Ушинського, М. Пирогова, А. Макаренка, В.Сухомлинського набуває особливої актуальності в сьогоденні, її впровадження в освітній простір України допоможе протистояти найгострішим антиморальним викликам і заповнити духовний вакуум суспільства.

Учасники Читань стверджують, що

- Духовність і Гуманність є фундаментальними поняттями, і вони здатні, якщо стануть якістю освітнього світу, сприяти безперервному еволюційному процесу поліпшення природи людини. Вони – опора особистості на її важкому шляху вдосконалення і сходження, спрямовуюча сила її життя та діяльності на загальне благо;

- гуманно-особистісний підхід до виховання в цей не світлий час є спасінням душ підростаючих людей;

- освітній простір має бути наповнений духовним гуманізмом і тільки тоді наші вихованці та учні зможуть прожити свої шкільні роки, своє дитинство і юнацтво радісно та змістовно, вони зможуть стати гідними громадянами держави і розкрити багатогранно свою духовну і земну природу.

Учасники Читань висловлюють думку про те, що найбільш значущими і пріоритетними задачами в освітньому процесі є:

-         виховання високих духовних та моральних якостей у дітей і молоді;

-         залучення дітей і молоді до культурних цінностей нашого народу та світової культури.

Особливе значення учасники Читань надають творчості, творчому співробітництву вчителя і учня та закликають до підвищення культурного і духовного рівня самих вчителів - носіїв знань і творчого потенціалу.

Учасники Читань :

- підтримують Маніфест гуманної педагогіки, проголошений діячами Міжнародного руху гуманної педагогіки у липні 2011р., якій отримав схвалення і підтримку у освітянських колах України, Росії, Литви, Латвії, Естонії та інших країн і став кульмінацією ідей класиків гуманної педагогіки, та визнають його історичне значення;

- будуть продовжувати популяризацію ідей гуманної педагогіки та впровадження передового досвіду в педагогічну діяльність.

Учасники Читань звертаються

- до керівників відділень і центрів Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки з проханням активізувати роботу по розповсюдженню Маніфесту гуманної педагогіки, та проведенню на місцях семінарів, читань, обговорень ідей Маніфесту;

- до керівників органів освіти, педагогічних працівників, методистів, органів влади, до батьків і студентів педагогічних навчальних закладів з пропозицією ознайомитися з ідеями і положеннями Маніфесту гуманної педагогіки, об’єднатися навколо них для впровадження   в педагогічну практику.