Науково-методична конференція «Діти нової свідомості", м.Черкаси 6 грудня 2012 р.
Прихід дітей нового покоління слугує полем діяльності видатних учених і яскравих особистостей-практиків. Цей феномен допомагає реально бачити своєрідні результати відстоювання загальнолюдських цінностей і утвердження їх засобами експериментальних досліджень, спроможних сприяти гуманізації соціального життя людини. Еволюція планетарного масштабу принесла нам зовсім нове покоління дітей, які потребують абсолютно іншого відношення, надзвичайної поваги і альтернативного підходу, не «прописаного» в жодній книзі. У Сполучених Штатах Америки їх назвали «діти-індиго», на Британських островах - «діти нового тисячоліття», у Франції – «тефлонові діти», в Росії – «діти Світла», а таких країнах як Китай та Японія – «діти Сонця».
6 грудня 2012 року в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників у рамках діяльності Обласного центру Гуманної Педагогіки у співпраці з кафедрами інституту і лабораторією дошкільної та початкової освіти відбулася науково-методична конференція «Діти нової свідомості». Більше 170 учасників конференції представляли різні сфери освітньої галузі, а саме, методисти районних (міських) методичних кабінетів, психологи, логопеди, педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів, вчителі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів та шкіл-інтернатів.
Під час конференції через формат відео та живого спілкування було продемонстровано отримані на сьогодні результати наукових досліджень. Міжнародний і вітчизняний досвід теоретичної та практичної діяльності під час вивчення проблеми приходу дітей нової формації надав змогу виокремити пропозиції щодо перспектив створення відповідного психолого-педагогічного підґрунтя. Це сприятиме піднесенню духовного розвитку дитини і дорослого та облагородженню освітнього простору.
Глибина сприйняття світу та філософське розуміння сенсу життя дітьми нової свідомості, продемонстровані у відео-сюжетах, дали поштовх до переосмислення педагогами своєї місії.
Ретроспективний аналіз класичної педагогіки показав, що у накопиченому протягом ХІХ-ХХ сторіччях колосальному педагогічному досвіді любові до дитини була закладена перспектива розвитку педагогіки майбутнього. Зокрема, творчу спадщину К.Д. Ушинського, Януша Корчака, О.В. Сухомлинського та ін. освітяни відкрили для себе як керівництво до дії у спілкуванні з сучасними дітьми.
Для рефлексії було запропоновані запитання:
- Як вмістити в нашу свідомість сприйняття дітей нового покоління?
- Чи готові педагоги переглянути власні переконання і переорієнтуватися на новий стиль взаємодії з сучасними дітьми?
- Як плекати в собі творче терпіння, удосконалюючись у мистецтві любити дітей?
- Чи отримали відповіді на питання про незвичайність дітей, які нас оточують?
Учасники конференції, переповнені емоціями і враженнями, отримали можливість висловити свої думки в рубриці «Відкритий мікрофон» і були запрошені для подальшого спілкування на блозі Центру Гуманної Педагогіки.