Українська (UKR)Російська (RUS)

Черкаські обласні педагогічні читання «Маніфест гуманної педагогіки – сходження в майбутнє»

gor131 жовтня 2012 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників відбулися чергові Обласні педагогічні читання на тему «Маніфест гуманної педагогіки – сходження в майбутнє». Педагогічні читання були присвячені Валерії Гівіївні Ніорадзе, унікальному вчителеві-гуманісту, професору Московського державного педагогічного університету, Лицарю Гуманної Педагогіки, вірній супутниці життя і пораднику президента Міжнародного центру гуманної педагогіки Шалви Олександровича Амонашвілі.

Учасники читань подумки послали світлі, теплі, добрі слова співчуття Шалві Олександровичу, а пам'ять Валерії Гівіївни вшанували хвилиною мовчання.

 

 gor2Також хвилиною мовчання вшанували пам'ять Гурбич Людмили Михайлівни, вчителя початкових класів Канівської загальноосвітньої школи № 1, вчителя-гуманіста, правдолюба, постійного учасника педагогічних читань, яка пішла з життя у розквіті сил.

Тема заходу була обрана невипадково, адже прихильники гуманної педагогіки з Росії, Грузії, України та країн Балтії проголосили 17 липня 2011року «Маніфест гуманної педагогіки», який покликаний стимулювати вчителів до активних дій по впровадженню гуманної педагогіки у школах не тільки країн учасників, а й по всьому світу.

Занепад цінностей у сучасному суспільстві, дефіцит духовності зумовлюють напружений пошук гуманізації життя, осмислення цінностей сучасності і майбутнього. Педагогічна громада вже давно почала невпинно вказувати на глибоку кризу в освіті, яка базується на авторитарній системі виховання і сумнівних стандартах навчальних досягнень, які своїм надзвичайним об’ємом і практичною недоцільністю витісняють час, який міг би бути наповнений розвитком духовності.

gor3Обласні педагогічні читання були спрямовані на осмислення особливостей гуманної педагогіки, яка має виховувати духовність із збереженням світської направленості, благородства, великодушності та пошук шляхів подолання авторитаризму в освіті.

Читання проходили в атмосфері поваги, толерантності, світлої аури. Учасники зібрання представляли всі напрямки освіти, починаючи з дошкільного виховання і закінчуючи післядипломною освітою вчителів.

Пріоритетними темами виступів було обрано виховання в дитині загальнолюдських цінностей на засадах добра, гуманізму. Учасниками зібрання неодноразово підкреслювалося необхідність тісної взаємодії адміністрації закладу, вчителів та батьків щодо облагородження середовища навколо дитини, забезпечення умов для її всебічного гармонійного розвитку.

З трибуни звучали аксіоми класиків, педагогів-гуманстів: К.Д.Ушинського, Януша Корчака, В.О.Сухомлинського, Ш.О.Амонашвілі, О.А Захаренка та ін.. gor4                                                                                                                                                                                Учасники педчитань зробили висновок, що «Маніфест гуманної педагогіки» є дороговказом для освітян у формуванні духовної свідомої особистості. Для оновлення освітнього простору на основі ідей гуманної педагогіки вчителям доведеться перебороти перешкоди як у зовнішньому, так і у внутрішньому світі, переосмислити повністю своє світосприйняття, подолати стереотипи, перемогти в собі страх змін, спрямувати свою творчу енергію на:

-       духовне життя;

-       шляхетність і великодушність;

-       відповідальність за свої думки і слова;

gor6

-       закон причини і наслідків;

-       закон Любові;

-       закон духовної спільноти;

-       самовдосконалення.