Українська (UKR)Російська (RUS)

Єршова О.О. Виховний захід "Душі людської доброта"

Артемівська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 7

Артемівської міської ради Донецької області

  Склав та провів:

класний керівник 10 класу

Єршова О.О.

 Тема «Душі людської доброта»

Мета: вчити дітей доброті; формувати уявлення про чуйність і доброзичливість; виховувати людяність, милосердя, здатність боротися проти зла.

Обладнання: плакати з висловлюваннями про доброту, виставка малюнків; словник С.І. Ожегова; картки із прислів’ями про доброту; стіннівка та листівки у формі серця; аудіозаписи пісень

Епіграф до уроку:

Нехай ця істина стара — Людина починається з добра!

(Л. Забашта)

Перед розумним треба схилити голову, а перед добрим — стати на коліна.

(Й.В. Гете)

 

Хід уроку 

  1. 1. Привітання.

Ми кожного дня кажемо один одному «доброго ранку», що це значить, це просто слова, чи вони, щось позначають? (Відповіді учнів).

  1. 2. Інтерактивна вправа «Золоте правило».

Сьогоднішній захід я хотіла б почати з Вами з гри. (пропонується вийти до дошки 3 хлопцям та 3 дівчаткам. Хлопцям потрібно загадати будь –яке бажання, яке дівчата повинні виконати зараз,поки хлопці думають на дошці з’являється золоте правило «Як хочете, щоб люди вчиняли відносно вас, так і ви чиніть відносно них» Після того як хлопці скажуть свої побажання, вони читають золоте правило на дошці, і розуміють, що свої побажання будуть виконувати самі, те що побажали іншим.)

Після гри бесіда: чому вчить нас це правило? Чи завжди ви відноситись до інших так, як хотіли б, щоб вони відносились до вас?

  1. 3. Притча про доброту.

Ранок було дуже холодний. Хлопчик, який продавав газети, дуже замерз, і від голоду у нього вже не було сил. Йому потрібно було продавати газети, так як необхідно було заробляти на проїзд на автобусі до школи, так як в його селищі не було старших класів.

Хлопчик настільки був голодним, що набрався сміливості і вирішив підійти до найближчого будинку і попросити їжі. Коли йому відчинили двері, то йому стало ніяково, і він попросив тільки попити.

Жінка, яка відчинила йому двері, зрозуміла, глянувши на хлопчика, що він голодний. Вона винесла йому молоко у великій склянці. Коли хлопчик випив все молоко, він запитав:

- Скільки мені треба заплатити за молоко?

- Нічого, - жінка з посмішкою на обличчі йому відповіла, - мене вчили з дитинства не брати гроші за добрі справи.

- Я буду молитися за Вас, - тихо прошепотів хлопчик.

Він відчув себе повним сил, коли він відійшов від будинку, і його віра стала сильнішою. Він зрозумів, що Бог завжди допомагає стражденним і приходить на допомогу в самий важкий момент.

Минуло багато років і все навколо змінилося. Та молода жінка, яка вже стала бабусею та її здолала важка хвороба. Лікарі, які були в тому селищі, не могли їй допомогти. Її перевели в міську лікарню. Все одно діагноз ніхто не міг поставити. Для цього викликали доктора медичних наук.

Як тільки доктор дізнався звідки ця жінка, то він відразу ж пішов оглядати цю жінку. Це був той самий хлопчик, який підробляв, продаючи газети.

Він дізнався цю жінку і робив все можливе і неможливе, щоб їй допомогти.

Лікування зайняло багато часу і зусиль від доктора, але, зрештою, хвороба залишила стареньку.

Після лікування доктор сказав, щоб рахунок за лікування спочатку було надано йому.

Коли він отримав рахунок, то він написав щось внизу рахунку і тільки тоді розпорядився, щоб рахунок передали жінці.

Жінка чекала, коли їй прийде рахунок за її лікування і розуміла, що воно обійдеться їй дуже дорого і, можливо, їй доведеться продати все своє майно.

Коли їй принесли рахунок, то вона молилася Богу. Вона почала пильно дивитися на рахунок з кругленькими цифрами і побачила внизу рахунку напис: «Рахунок повністю сплачений за один стакан молока» і підпис лікаря.

Жінка розплакалася і тут же згадала голодного хлопчика і склянку молока, який вона йому винесла.

Бесіда за текстом притчи: хто проявив доброту та милосердя? Як би ви поступили на місці хлопчика та бабусі? Які добрі справи робили Ви?

4.Робота зі словником.

А що ж таке доброта?

Доброта - ласкаве, дружнє, дбайливе ставлення.

Добро - загальне поняття моральної свідомості, категорія етики, що характеризує позитивні моральні цінності. Спочатку було протилежно поняттю лиха (тобто означало результат дії блага, на противагу результату дії зла), а в більш пізній час стало вживатися як антонім поняття зла, означаючи навмисне, безкорисливе і щире прагнення до здійснення блага, корисного діяння, наприклад, допомоги ближньому, а також незнайомій людині або навіть тваринному і рослинному світу. В життєвому сенсі цей термін відноситься до всього, що одержує в людей позитивну оцінку, або асоціюється зі щастям, радістю, любов'ю тих чи інших людей, тобто стає близьким релевантному поняття «добре»

А як ви можете охарактеризувати слово доброта?

5. Підведення підсумків. Релаксація. (Вчитель читає під ліричну музику)

Запам'ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити.

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Нелегко це, хто що б не говорив,

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Та ти людина і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

Йди з добротою — це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.