Українська (UKR)

IX Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки. Творча майстерня "Керівник освіти на шляху краси духу"

 

Модератори:

Кірдіщева Л.М. – директор ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка», Відмінник освіти України, Лицар Гуманної педагогіки.

Гаряча С.А. – кандидат педагогічних наук, зав.кафедрою педагогіки ДПО Черкаського інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, голова Черкаського обласного центру і віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної педагогіки.

Творча майстерня «Керівник освіти на шляху краси духу» працювала над проблемою: як керівнику бути духовно-моральною людиною, щоб повести весь колектив шляхом Краси Духу.

Учасники майстерні звернулися до «Маніфесту Гуманної педагогіки», «Кодексу честі і служіння Вчителя», до Педагогічної пісні «Учитель, укажи путь Красоты Духа» Ш.О. Амонашвілі, Педагогічної Конституції Європи.

У Творчій майстерні працювали 19 педагогів з Сумщини, Черкащини, Вінниччини, Львівщини, Херсонщини.

 

Відбулося живе обговорення з опорою на особистий педагогічний досвід та класиків педагогічної науки.

Педагоги висловили свої думки про утвердження загальнолюдських цінностей в управлінні освітою, утвердження ідей духовного гуманізму.

Здійснювався пошук шляхів формування педагогічного колективу на засадах об′єднання навколо спільної справи таким чином, щоб колектив був єдиним культурно-освітнім простором.

У Творчій майстерні була створена позитивна емоційна атмосфера, прозвучали прекрасні поетичні рядки Маріанни Озоліні та Ірини Самариної, пісні «Будемо знайомі» та «Дорога до сонця» Олександра Кварти, «Золотий човник» Володимира Лиса.

Завдяки командній роботі і спрямованості думки на принципи гуманної педагогіки учасники визначили для себе якості керівника на шляху Краси духу, охарактеризували школу з ознаками культурного управління, виробили поради сучасному керівнику.

Пропонуємо окремі яскраві ідеї спільної творчості педагогів.

Якості сучасного керівника освіти:

- Людяність;

- Благородство;

- Лідерство;

- Почуття гумору;

- Вміння мотивувати кожного на досягнення індивідуальних т колективних цілей;

- Здатність до рефлексії;

- Вміння приймати рішення та прогнозувати ризики;

- Вміння працювати в команді;

- Здатність делегувати свої повноваження;

- Наявність ораторських здібностей;

- Уміння постійно вчитися;

- Прагнення до духовного розвитку;

- Вміння любити;

- Вміння здійснювати поточне та стратегічне планування;

- Вміння дарувати посмішку;

- Вміння керувати своїми емоціями;

- Емпатія;

- Вміння бути оптимістом, прагнути до позитивізму;

- Комунікабельність;

- Толерантність;

- Вміння створити екологічне середовище у закладі.

Ознаки гуманної школи:

- Створюються сприятливі умови для розвитку дитини, комфортні умови для всіх учасників навчально-виховного процесу.

- Здійснюється формування соціально-адаптивної особистості засобами родинного та громадянського виховання.

- Здійснюється планування роботи на засадах колегіальності, співробітництва, взаємоповаги, взаємопідтримки,.

- Здійснюється перехід від освіти монологічної до освіти діалогу та полілогу.

- Життєдіяльність школи вибудовується на принципах гуманної педагогіки.

- Розвивається благородна особистість.

- Забезпечується престиж вчительської праці, усвідомлюється висока суспільна роль учителя.

- Забезпечується зв′язок школи з реаліями сучасності.

Поради керівнику сучасної гуманної школи:

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх. (Г. Форд).

1.Все починай із себе, знай мету своєї діяльності, місію навчального закладу.

2. Самовдосконалюйся в усьому: «Сенс людського життя – у досягненні краси, гармонії, у самовираженні» (С. Реріх).

3. Вір у власні сили і безмежні можливості свого педагогічного та учнівського колективу, батьківської спільноти.

4. Виявляй турботу про духовний ріст педагога, відмовся від авторитаризму. «Усі хочуть, щоб їх цінували. Якщо ви цінуєте когось, не робіть з цього таємниці» (М.Кей).

5. Будь оптимістом, не відривайся від реалій сучасності.

6. Умій захистити інтереси свого колективу.

«Будуйте Храм Вчителя, де фундамент – традиції школи, стіни – любов, що дає сили, дах – відчуття радості, світла, захищеності, а олтарем нехай залишається учень» . ( Ш. Амонашвілі).

7. Умій слухати і чути.

8. Будь високоморальною особистістю.

9. Пам′ятай, що немає щастя без дій, проте не всі дії призведуть до щастя.

Всі учасники Творчої майстерні впевнились, що на шляху Краси Духу вчителю, керівнику освіти належить висока місія ватажка, лідера, яку треба розвивати все життя.