Українська (UKR)

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки, що відбулися 21 березня 2015 р.

Матеріали до уроку

21 березня 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: Педагогіка Василя Олександровича Сухомлинського

«Освітні процеси гуманної педагогіки базуються на принципах співробітництва, духовної спільності, взаєморозуміння, довіри, творчого терпіння, вільного вибору, радості пізнання, любові»

Маніфест гуманної педагогіки

Форма проведення: творча майстерня.

Модератори – О.М.Брусенцова, старший учитель, учитель початкових класів ЗОШ № 91 м.Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки

Л.А. Губанова, учитель початкових класів, учитель першої категорії школи № 80 м. Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки

В просторі гуманної педагогіки є свої галактики, де сяють неповторні сузір’я, зароджуються нові зірки, відбуваються творчі процеси. Тому важливим є обмін ідеями, творчим досвідом між різними Центрами гуманної педагогіки. Дніпропетровський осередок безумовно ветеран нашого руху. Багато років під керівництвом Н.О.Салієнко талановиті вчителі дніпропетрівщини проводять відкриті уроки, майстер-класи, наукові та культурні конференції в Україні та за її межами.

Яскравими зірками Центру багато років є О.М.Брусенцова, старший учитель, учитель початкових класів ЗОШ № 91 м.Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки та Л.А. Губанова, учитель початкових класів, учитель першої категорії школи № 80 м. Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки, які представили свої наробки на березневих Київських Студіях.

О.М.Брусенцова привезла Урок до Дня Культури (відмічається 15 квітня) і наглядно продемонструвала, що творчість – це молитва Духа і вчитель може пробудити цю молитву в дитині, задіявши зразки високої культури в роботі на уроках. Так Олена Михайлівна з перших шкільних днів знайомить своїх вихованців з творчою і духовною спадщиною видатного митця, вченого, мандрівника, громадського діяча, письменника, мислителя М.К. Реріха. Поступово в життя дітей входять картини Миколи Костянтиновича («Пантелеймон-цілітель», «Останній Ангел», «Матір Світу», «Майтрейя» та ін.), його думки про значення культури для еволюції Землі та людства. Спілкування з прекрасними образами пробуджує в дітях митців, художників, мислителів.

Учасники Студій були вражені глибиною філософських думок дітей, красою створених ними на малюнках образів, бажанням пізнати красу, турботою про її збереження на різних планах буття. Мета, яку ставить Олена Михайлівна в такій роботі – виховати те покоління, котре буде захищати Культуру.

 

Л.А.Губанова познайомила слухачів з цікавою методикою психологічних історій, яку вона застосовує в щоденній шкільній практиці. До кожної конкретної ситуації в класі, яка потребує вирішення, Лариса Анатоліівна пише оповідання, притчи, казки, які переносять зовнішній конфлікт у внутрішній простір дитини, діють на почуття, пробуджують совість, вчать думати наперед. Відбувається казкотерапія, коли дитина засуджує не себе, а свій вчинок. Починається таке потрібне самовиховання. Учні усвідомлюють, що коли змінюють себе, то змінюється світ навколо. Не залишили байдужими учасників Студій такі оповідання Лариси Анатоліївни як «Половинченко» та інші, зачитанні із збірника «Калейдоскоп», виданого Ларисою Анатоліївною. Відбулося жваве обговорення, обмін досвідом, а традиційне дружнє коло подяки завершило нашу неповторну зустріч.