Українська (UKR)Російська (RUS)

Шістнадцяті Міжнародні Педагогічні Читання "Полюбіть Майбутнє - крила виростуть!"

Кожна мить тієї роботи, яка називається вихованням, - це створення майбутнього і погляд у майбутнє. В.О.Сухомлинський


24-26 березня 2017 року у Державному педагогічному університеті імені Максима Танка в столиці Республіки Білорусь Мінську відбулися Шістнадцяті Міжнародні Педагогічні Читання "Полюбіть Майбутнє - крила виростуть!" Читання зібрали на білоруській землі понад 600 учасників: великі делегації освітян  України,  Литви, Казахстану, Росії, представників Грузії, Азербайджану,  Киргизстану,  Естонії,  Латвії.


Організатори Читань:

- Міжнародний Центр Гуманної Педагогіки;

- Міністерство освіти і науки Республіки Білорусь;

- ДАОУ ВПО Московський міський педагогічний університет;

- Державний педагогічний університет імені Максима Танка Республіки Білорусь.

Майбутнє є одним з фундаментальних понять у розвитку людської спільноти. Розуміння Майбутнього дає напрямок нашому вмотивованому та цілеспрямованому життю у сьогоденні. Майбутнє потрібно не лише для того, щоб ми, часом, терпіли негаразди сьогодення, а для того, щоб перетягували його у теперішній час і тим самим піднімали і прикрашали життя в сьогоденні.

Піднесене розуміння майбутнього ставить перед нами фундаментальне завдання самовдосконалення, духовно-морального розвитку. Якщо ми самі правильно зрозуміємо Майбутнє, то зможемо направити наших вихованців на шлях духовно-морального становлення, зародження в них сенсу життя, світогляду.

 


Відкрив Читання Шалва Олександрович Амонашвілі, почесний президент МЦГП, академік Російської академії освіти, двічі лауреат премії Уряду РФ в галузі освіти, заслужений професор ДАОУ ВО «Московський міський педагогічний університет», Лицар гуманної педагогіки, Лицар Дитинства, Кавалер золотого знака «Служитель Серця і Троянди ».


З привітанням виступив О.І.Жук, ректор УО «Білоруський державний педагогічний університет імені Максима Танка», доктор педагогічних наук, професор (Мінськ, Республіка Білорусь).


«Образи Майбутнього в просторі гуманної педагогіки» - В.Ф. Бак, кандидат біологічних наук, вчитель вищої категорії, Відмінник освіти України, Лицар гуманної педагогіки (Бахмут, Україна)


«Мої плани або майбутнє в мені? Алківіад на роздоріжжі » - Е.І. Мишкін, художній керівник театру «Третій поверх», Лицар гуманної педагогіки (Калінінград, Росія)

Відбулася робота лабораторій:

1. Лабораторія «Розуміння Майбутнього в свідомості вчителя і вихователя»

Керівники: О.М.Черноземова, доктор філологічних наук, професор, президент Загальноросійського центру гуманної педагогіки, Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія); Н.М.Новічкова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та соціальної роботи ФДБОУ ВО «Ульяновський педагогічний університет ім. І.М.Ульянова», керівник Ульяновського регіонального відділення ТОВ « Центр Гуманної педагогіки », Лицар гуманної педагогіки (Ульяновськ, Росія)

Модератор - В.Д. Старіченок, доктор філологічних наук, професор, декан філологічного університету БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: "Які шляхи-дороги Гідні людям, Щоб нам по ним ходити? Варті шляхи-дороги, Провідні до досконалості. Годяться дороги, Провідні до Любові, Годиться Шлях, Провідний до Душі своєї. Варті шляхи-дороги, Провідні до Істини, Варті всі шляхи-дороги, Провідні до Бога." Ш.О. Амонашвілі

2. Лабораторія «Поняття духовності у вихованні дітей»

Керівники: І.К.Погребняка, керівник Латвійського Центру Гуманної Педагогіки, Лицар гуманної педагогіки; О.Є.Мальцева, вчитель російської мови та літератури Анніньмуйжскої середньої школи, володар «Золотої ручки» Ризької Думи (Рига, Латвія)

Модератор - Н.В.Жданович, кандидат філологічних наук, доцент, декан факультету початкової освіти БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Діти - багатовимірні духовні істоти, наділені фізичними відчуттями. Наш обов'язок полягає в тому, щоб познайомити наших дітей з їх Внутрішнім Вчителем, допомогти їм усвідомити своє призначення на Землі, дізнатися справжні бажання своїх сердець. Ми повинні ознайомити дітей з інструментами духовного розвитку - універсальними законами, завдяки яким вони можуть втілити свої устремління в життя. Коли розум і душа наших дітей будуть у ладу, вони пізнають справжню радість Майбутнього ». Пеггі Дж. Дженкінс

«Якби людина не могла уявити собі в яскравих і закінчених картинах майбутнє, якби людина не вміла мріяти, то ніщо б не змусило її робити заради цього майбутнього виснажливі споруди, вести запеклу боротьбу, навіть жертвувати життям».  Д.І. Писарєв

3. Лабораторія «Закон причин і наслідків у вихованні дитини»

Керівники: М.А.Кориневська, директор Клайпедської недержавної спеціальної школи-багатофункціонального центру «Світлячок», голова Литовської асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар гуманної педагогіки; Т.М.Семениста, педагог додаткової освіти основної школи ім. М. Горького (Клайпеда, Литва)

Модератор - О.М.Анципирович, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету дошкільної освіти БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Людина сама творить свою долю, і в цьому є її внутрішня свобода. Як допомогти дітям усвідомити непохитність цього Закону?» Маніфест педагогіки гуманної

«Кожен вчинок ніщо в порівнянні з нескінченністю простору і часу, а разом з тим дія його нескінченна в просторі і часі»  Л.М. Толстой

4. Лабораторія «Закон краси у вихованні дітей»

Керівники: М.З.Таргакова, кандидат медичних наук, президент Казахського республіканського Центру Гуманної Педагогіки, Лицар гуманної педагогіки (Алмати, Казахстан); І.О.Кіршін, керівник освітнього центру «Сонячний сад», Лицар гуманної педагогіки (Калінінград, Росія)

Модератор - Н.В.Науменко, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, декан факультету природознавства БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Краса - це не предмет милування, це - поклик, це - шлях, це - звістка».  З.А. Міркіна

«... Давно сказано, що життя є потік безперервний. Можна сказати, що життя є політ в майбутнє. Люди бояться майбутнього, інші сумно примиряються з неминучістю його, і лише далеко не всі люблять майбутнє. Такі люди можуть по справедливості називатися крилатими. Вони чують, як незримі крила несуть їх над Землею. Вони можуть відкривати великі істини і бути живими вченими. Вони відчувають, що ніщо з їх відкриттів не пропаде. Вони зустрічають кожен день як нову можливість. Вони люблять перемогу, вони можуть опиратися невігластву ». Жива Етика

5. Лабораторія «Виховання - це витвір майбутнього»

Керівники: В.В.Мартинова, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету соціально-педагогічних технологій БДПУ; В.В.Чечет, доктор педагогічних наук, професор Інституту підвищення кваліфікації та перепідготовки БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Модератор - А.В.Піщова, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана з наукової роботи факультету соціально-педагогічних технологій БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Майбутнє обов'язково принесе щастя кожному, хто в нього вірить, хто йде до нього своїм непростим шляхом, спотикається, іноді навіть падає, але все одно зберігає віру в добро і бажання нести це добро людям!» Олег Рой

"Ми відрізняємося від усього тим, що можемо нашою свідомістю спостерігати за ходом часу. Ми єдині спостерігачі, які можуть усвідомити велич Часу." Ш.О.Амонашвілі


6. Лабораторія «Сім'я - колиска Майбутнього»

Керівники: К.Ш.Мансурова, кандидат хімічних наук, керівник Міжнародного руху «Батьківська турбота», Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія); І.В.Алексєєнко, педагог додаткової освіти основної школи імені Максима Горького, голова Литовського відділення Міжнародного громадського руху «Батьківська турбота», Лицар гуманної педагогіки (Клайпеда, Литва).

Модератор - О.М.Касперович, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету фізичного виховання БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Кожна мить тієї роботи, що називається вихованням, - це витвір майбутнього і погляд у майбутнє». В.О. Сухомлинський

«Коли людина не знає, до якої пристані вона тримає шлях, для неї жоден вітер не буде попутним».  Луцій Сенека

7. Лабораторія «Пам'ять - брама у Майбутнє»

Керівники: М.М.Абрамова, соціальний педагог ГБОУ Школа №1212, Почесний працівник загальної освіти РФ, вчений секретар МЦГП, Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія); М.А.Баранюк, керівник Естонського центру гуманної педагогіки, Лицар гуманної педагогіки, володар почесної медалі «За внесок в розвиток освіти» (Таллінн, Естонія)

Модератор - О.В.Касович, кандидат історичних наук, доцент, декан історичного факультету БДПУ (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Найпростіші питання - найскладніші насправді. Де ти народився? Де твій будинок? Що ти робиш? Куди ти йдеш? Думай про це зрідка, і споглядай за тим, як твої відповіді будуть змінюватися ». Річард Бах

У міру прийняття нами Майбутнього Час привносить в нас

Оновлений образ життя. Ми змінюємося - Вдосконалюємось,

Відкриваємо знання іншого порядку, Свідомість наша розширюється,

Думки підносяться, Вселяється в нас мудра радість,

Віра наша стає полум'яною.

Ш.О. Амонашвілі

Відбулася робота в Майстер-класах:


1. Майстер-клас

«З чудесних древніх каменів складемо ступені майбутнього»

Д.О. Дмитрієв, керівник Освітньої установи гуманної педагогіки «Мистецької студії « Пілігрими » (Мінусінськ, Красноярський край)

Провідна ідея: Гончарний круг несе в собі особливу філософію, яка допомагає краще зрозуміти принципи Гуманної Педагогіки. Обертання гончарного круга, що дає народження глека, подібно спіральному обертанню Космосу, що творить галактики. А народження глечика, подібно народженню Людини ...

Розкриття свого Сенсу життя дає Щастя і Радість, а відсутність центрування перетворює глину, не в прекрасний глечик, а просто в багно ... Втілення Гуманної Педагогіки в своїй практиці починається з малого і недосконалого. Горщик починає виходити з сотого разу, а прекрасний глечик  з тисячного ...


2. Майстер-клас

«Дорога в майбутнє, прокладена земними і небесними шляхами Григорія Сковороди»

А-М.І.Богосвятська, кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Ноосферної академії науки і освіти (Львів, Україна)

Провідна ідея: Дорога формує свідомість, мислення, виховує внутрішній світ, кличе в майбутнє. Важливим стає не стільки видима картина, скільки досвід серця.

3. Майстер-клас

«Сім'я - майстерня Життя і брама у Майбутнє»

О.О.Андарало, голова Білоруського відділення Міжнародного громадського руху «Батьківська турбота», кавалер золотого значка «Служитель Серця і Троянди», Лицар гуманної педагогіки (Могильов, Республіка Білорусь); В.Г.Сенько, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник гуртка Центру творчості дітей та молоді Мінського району, (Мінськ, Республіка Білорусь)

Провідна ідея: «Будемо частіше думати про те велике, світле майбутнє, яке дивиться на нас з веселих, іскристих очей дитини, яке прозирає в його невинній посмішці, і тоді ми не можемо не відчути бажання звільнити дитину з-під нашого гніту, відкрити для його молодої душі вільний шлях в країну Світла, Сонця і Свободи, по якій знудьгувалося сучасне людство ». К.М. Венцель

4. Майстер-клас

«Сімейне читання. «Зірки падають у руки тих, хто в них вірить»

О.М.Висоцький, художник; С.В.Висоцька, вчитель російської мови та літератури Таллінської 53 середньої школи (Таллінн, Естонія)

Провідна ідея: «Ми - вчителі, і наше завдання - будувати майбутнє. Це майбутнє ми будуємо саме сьогодні, на цьому уроці, на цій зустрічі з дітьми. Але будь-яка наша зустріч - це закладання деяких найважливіших витоків для віддаленого і найближчого майбутнього». Ш.О. Амонашвілі


5. Майстер-клас

«Вірити в безмежність дитини»

Т.А.Федоренко, старший викладач кафедри олігофренопедагогіки Інституту інклюзивної освіти БДПУ ім. М. Танка (Мінськ, Білорусь)

Провідна ідея: «Якою б дитина не була, хоч би якою вона вам зараз не здавалася, вірте, що вона безмежна у своїх можливостях ... єдина модель безмежності і незчисленності - це дитина. Знайдіть способи, шукайте їх, способи, які будуть цю безмежність берегти і розвивати в дитині. Урок - це коли дитина набирає Світла » Ш.О. Амонашвілі


6. Майстер-клас

«Дві системи виховання», або «Як наше слово відгукнеться»

О.А.Бабаянц, директор Вищої школи практичної психології, психолог-консультант в сфері особистісного розвитку та дитячо-батьківських відносин, Лицар гуманної педагогіки (Краснодар, Росія)

Провідна ідея: «Поважайте нинішню хвилину і сьогоднішній день дитини! Як дитина зможе жити завтра, якщо ми не даємо йому жити сьогодні свідомим, відповідальним життям? » Януш Корчак


7. Майстер-клас

«Басті-Бубу - крила для майбутнього»

Т.М.Схвітарідзе, головний продюсер і натхненник дитячої художньої студії Басті-Бубу, Лицар гуманної педагогіки (Тбілісі, Грузія)

Провідна ідея: «Як знайти ідею, що окрилює, зібрати однодумців і намалювати майбутнє »

«Піднестися до такої степені, щоб прийняти кожну дитину...» - В.В.Хитрюк, доктор педагогічних наук, доцент, директор Інституту інклюзивної освіти БДПУ

«Поклик в майбутнє оновить  життя» - І.О.Кіршин, Лицар гуманної педагогіки (Калінінград, Росія)

«Культурна спадщина - міст у Майбутнє» - О.М.Князєва, кандидат філологічних наук, науковий співробітник Інституту мовознавства РАН (Москва, Росія)


Перший день завершився концертом, підготовленим студентами БДПУ - «Ми є майбутнє».

Другий день форуму відкрився феєрверком педагогічних ідей.

«З молитвою на устах прийдешньому назустріч» - Л.А.Липовська, вчитель російської мови та літератури Паеськой гімназії (Таллінн, Естонія).

Провідна ідея: "... Я запитав: Навіщо нам творити Добро? Відповіло серце: Щоб кожен зміг протоптати свою стежку до Майбутнього!" Ш.О. Амонашвілі


«На острові» - І.К.Погребняка, Лицар гуманної педагогіки (Рига, Латвія)

Провідна ідея: «У Людини завжди є можливість вибору».

«На крилах мрії» - Т.С.Мурніна, педагог дошкільної освіти, Учитель гуманної педагогіки (Клайпеда, Литва)

Провідна ідея: «Кожен з нас впливає на майбутнє і змінює його для себе і для інших». Ш.О. Амонашвілі

«Навічно викликаний до дошки ...» - Х.З.Султанова, начальник відділу національної освітньої політики і регіонального співробітництва Міністерства освіти і науки Чеченської Республіки, Заслужений учитель Чеченської Республіки, Почесний працівник загальної освіти РФ, Лицар гуманної педагогіки; З.І.Умарова, вчитель російської мови та літератури МБОУ «ЗОШ №2 з.п. Центорой Курчалоєвського муніципального району », Учитель гуманної педагогіки; Л.Ш.Мачігова, вчитель російської мови та літератури МБОУ «Гімназія №5 м. Урус-Мартан», Учитель гуманної педагогіки; З.В.Тепсуркаева, вчитель російської мови та літератури МБОУ «ЗОШ №60», Учитель гуманної педагогіки (Чеченська Республіка).

Провідна ідея: «Нехай усім нашим дітям дістануться кращі педагоги - безкорисливі, що пристрасно вірять у добро, зі суворими моральними правилами, з глибокою повагою до думки ... Такі, якими треба бути людині, навічно викликаною до ДОШКИ відповідати перед дітьми, відповідати за дітей ». С.Л. Соловейчик

«Вищий потенціал « Я » вчителя - генеральний код крилатого майбутнього дітей» - С.А.Сироїжко, Лицар гуманної педагогіки (Донецьк, Україна)

Провідна ідея: «Ми зобов'язані бути вірними собі, тоді ми можемо сприяти позитивному зростанню інших. Води великої ріки не вичерпаються, якщо струмок, що живить її, буде вірний своїй природі ».  А. Менегетті


«Здравіє - основа Майбутнього в сьогоденні» - О.А.Тихонова, кандидат біологічних наук, доцент кафедри теорії і методики початкової та дошкільної освіти ФГБОУ ВО «Набережночелниньській державний педагогічний університет», Кавалер золотого знака «Служитель серця і Троянди» (Набережні Челни, Росія)

Провідна ідея: «Без здорових душевно і тілесно людей немає надій на краще майбутнє». П.Флоренський


Відбувся майстер-клас «Роздуми про Майбутнє» - Ш.О. Амонашвілі

У розділі "Персона в гуманної педагогіки" пройшов ряд цікавих виступів:

«Шлях до Вчителя» - Валентина Олександрівна Войциша, учитель соціальних знань і російської мови Школи «Лауренчі», Магістр філології, Лицар гуманної педагогіки (Сигулда, Латвія)


«Семисвічник моєї гуманної педагогіки, або Стрічка Мебіуса крилатості вчителя» - Світлана Андріївна Сироїжко, вчитель російської мови та літератури Донецького ліцею «Колеж», Відмінник освіти України, Лицар гуманної педагогіки (Донецьк, Україна)

«Автопортрет в жанрі педагогічних історій: від реальності до мрії» - Тетяна Леонідівна Павлова, професор Новосибірського державного педагогічного університету, зав. науково-дослідною лабораторією «Психологія дитячої обдарованості», Лицар гуманної педагогіки (Новосибірськ, Росія)

«На просторах сенсу ...» - Віра Георгіївна Акімова, методист ГБОУ Школа №285 імені В.А.Молодцова, лауреат премії Мерії Москви, володар почесної медалі «За внесок у розвиток освіти», Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія)

«Мотиви пізнання Майбутнього» - П.Ш.Амонашвілі, президент МЦГП, Лицар гуманної педагогіки

«Класики педагогіки про майбутнє» - Т.Л.Павлова, Лицар гуманної педагогіки (Новосибірськ, Росія)

«Люди майбутнього вже серед нас» - О.М.Черноземова, Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія)


Завершився день показом вистави «Вино із кульбабок» (сценічні варіації на тему повісті Рея Бредбері) студентського театру Балтійського федерального університету імені І. Канта «Третій Поверх» (Калінінград, Росія).

У неділю, 26 березня, на спільній зустрічі учасників пройшли виступи:

«Історія освіти майбутнього» - М.В.Богуславський, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Російської академії освіти, Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія)

«Послання Дитинства« Коли ви нас любите ... » - О.С.Євдокимова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, завідувач лабораторією проблем освіти батьків ДОУ ВПО «Волгоградський державний педагогічний університет », Лицар гуманної педагогіки (Волгоград, Росія)

«Співтворчість - можливості створення сценарію майбутнього» -

С.Ю.Степанов, доктор психологічних наук, професор Інституту педагогіки і психології освіти ГАОУ ВО МДПУ, заслужений працівник освіти Республіки Карелія, академік Національної академії соціальних технологій, Лицар гуманної педагогіки (Москва, Росія)


Відбулася церемонія нагородження.


Для гостей заходу викладачі історичного факультету БДПУ підготували захоплюючу програму: відвідування історичних і культурних місць Білорусі.


Задав я серцю своєму Питання про Небесне, І отримав відповіді

Про майбутнє.

Я запитав:

Навіщо в житті людей Існує Любов? Серце сказало: Тому що

Майбутнє

Зростає в утробі Любові!

Я запитав: Навіщо людям Радість?

Серце сказало:

Щоби  легко було помітити Знаки Майбутнього!

Я запитав:

Навіщо нам творити Добро?

Відповіло серце: Щоб

Кожен зміг протоптати свою стежину

До Майбутнього!

Я запитав: Навіщо нам Віра?

Відповіло серце: Щоб на власні очі угледіти Вищий блиск Майбутнього!

Я запитав:

Навіщо нам Надія? Сказало Серце: Щоб вогонь Майбутнього спопелив

Земні спокуси!

Я запитав:

Навіщо нам Молитва? Серце сказало: Щоб розчистити собі шлях до Майбутнього!

Я запитав:

Що є Людина? Відповіло серце:

Суть і зміст Майбутнього!

Ш.О. Амонашвілі


З іншими публікаціями про минулі Читання можна ознайомитися за посиланнями:

http://bspu.by/news/universitet/v-bgpu-proshli-shestnadcatye-mezhdunarodnye-pedagogicheskie-chteniya

http://bspu.by/news/universitet/verit-v-bezgranichnost-rebenka-master-klass-starshego-prepodavatelya-instituta-inklyuzivnogo-obrazovaniya

http://www.gumannajapedagogika.com

http://gornostay.com/?p=24319