Українська (UKR)

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 23/11/2017р.

23 листопада  2017 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної  адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації  відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь активно-відповідальні учителі, вихователі, батьки.


Тема: «Освіта як індустрія можливостей»

Форма проведення : семінар-практикум

В ході роботи студій пані Тамара Піроженко, доктор психологічних наук, професор,  завідуюча лабораторією психології дошкільника Інституту психології  ім. Г. С. Костюка НАПН України просто і цікаво розповіла про необхідність усвідомленого активного ставлення до змін, що відбуваються в суспільстві, до Нової української школи. Нове століття, яке історики і філософи характеризують як епоху невизначеності, неоднозначності, різноманітності можливостей передбачає розширення світогляду. Наразі актуальною є персоноцентрична картина світу. Гуманна педагогіка, на відміну від авторитарної педагогіки, визнає цінність кожної людини.


Школа сьогодення – це школа мотивації, це школа можливостей, це школа індивідуалізації,  яка сприяє персональній трансформації натхнення. Місія освіти полягає не в трансляції знань, а в формуванні картини світу, мотивів, сенсів життя.


Значна частина роботи студій була присвячена психологічним особливостям дошкільників, першокласників, зміні функцій вчителя. Тамара Олександрівна радо поділилася напрацюваннями (книжками, програмами) лабораторії психології дошкільника Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України.


Відгуки учасників студій:

«Щиро вдячна за надану можливість вчитися у натхненного, творчого, небайдужого педагога. Ми бачимо, що діти змінюються і потрібно мінятися самим. Бажання вчитися новому і для дітей і для педагога. Це потреба сьогодення. Необхідність не забувати за критеріями перевірки – не згубити критерій щасливої дитини.»

«Дякую за чергову цікаву зустріч! Велика подяка Тамарі Олександрівні, яка особисто для мене, змогла донести що ж таке «Нова українська школа» і як саме працювати вихователю саме в дошкільних закладах за цією концепцією, якою саме повинна бути дитина ХХI ст. З нетерпінням чекаю  нової зустрічі з Тамарою Піроженко.»

«Щиро дякую за тему. На даний час, я вважаю, що правильно те, що ви спонукаєте педагогів змінюватися. Змінювати саму ідею до навчання дітей, виховувати їх особистостями, розвивати їх творчі здібності, виховувати їх геніями. І я хочу змінюватися, йти в ногу з часом, нести дітям радість від занять та виховання. Дуже рада, що є програми, які допомагають шестиліткам адаптуватися в школі. Ще раз щиро дякую і нехай Господь дає мудрості проводити семінари для нас по гуманній педагогіці.»

«Дякую за цікаву, насичену, а головне не суху інформацію. Багато над чим є замислитись… Вразила формула мотивуючої освіти: «Без оцінок, без невдач, без поспіху!!!» Особливо третя складова - «без поспіху!!!» – бо саме  я сама найбільше її порушую… є над чим замислитися, які ж саме фактори, мотиви, дії та вчинки під час діяльності на це впливають. На мою думку, єдине, що залишається незмінним – це любов до наших дітей.»

«Щиро дякую за цікаво поданий матеріал. Здивувало і вразило мене, що діти в 1-му класі залишаються ще дошкільнятами. У мене син в 2-му класі. Можу сказати, що ще в минулому році діти в 1-му класі вчились так, як навчаються і в старших класах. Домашні завдання задавали, навіть дуже багато і на вихідні дні – також.»

«Адміністрація багатьох шкіл порушує рекомендації МОН. Рішенням педради проводять введення оцінок, аргументуючи це проханням батьків. Бо без оцінки педагог втрачає владу над дитиною і над батьками. Домашні завдання задають. Добре, що студії надають можливість почути колег і науковців, які справді турбуються про дітей. Велике спасибі за таку цікаву і корисну зустріч. Є над чим замислитися і чому  навчатися.»

«Робота на студіях спонукає змінюватися, більше звертати увагу на індивідуальність дитини, розуміння того, що в дітей є багато чому навчитися. Від нашої діяльності залежить і майбутнє наших дітей і майбутнє нашої країни, отже наше майбутнє.»

«Шановні викладачі Київських студій гуманної педагогіки! Дозвольте щиро подякувати Вам за цікаві лекції, які надихають на щире бажання: вчитися-працювати і знову вчитися. Під час лекцій виникла думка, як правильно навчити дитину сьогодні, щоб у майбутньому, використавши набуті знання, вона змогла б їх втілити правильне русло.»

«Мені сподобався вираз «соціальний капітал» Цілком згодна наскільки це важливо в сучасному освітньому процесі. Лектор-психологиня емоційно, позитивно, впевнено презентувала свою доповідь. Дякую за цікаву зустріч!»

«Дякую за цікаві студії, за атмосферу комфорту, миру, розуміння. За цікаву тематичну спрямованість тем студій. За глобальну актуальність тем студій. Це все спонукає до дії, щось потрібно робити, щось потрібно міняти, кудись рухатися. Дуже радує духовна спрямованість студій.