Українська (UKR)

Cемінар для вчителів природничого циклу у Дніпрі

27-29 грудня 2017 року в Дніпропетровській академії музики ім. М. Глінки  пройшов триденний семінар для вчителів природничого циклу

«Гуманістичний вимір реформи «Нова українська школа». Шкільні предмети як освітні курси при інтегрованому підході в викладанні біології та фізики»

У роботі семінару брали участь 55 вчителів з Дніпра, Дніпропетровського району та області.


Відкрив семінар ректор Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки, професор кафедри «Фортепіано», заслужений діяч мистецтв України Новіков Юрій Михайлович. Він звернув увагу на те, що викладання інтегрованих природничих курсів на гуманістичних засадах в музичній академії впливає на світогляд студентів та збагачує їх художнє сприйняття світу.


Мета семінару була пов’язана з усвідомленням вчителями необхідності суттєвих змін у сучасній освіті, які пов’язані з прискоренням розвитку людства в усіх галузях буття, а також з необхідністю гуманістичного переорієнтування освіти навколо дитини, учня, студента як духовної істоти.

Модератори семінару -   співробітники ГО «Бахмутський Центр Гуманної Педагогіки»:


Лариса Іванівна Таранченко, вчитель вищої категорії, Відмінник освіти України, викладач фізики  Дніпровської консерваторії ім. М. Глінки;


Бак Вікторія Федорівна, кандидат педагогічних наук, учитель-методист, Відмінник освіти України, учитель біології Бахмутського НВК № 11, віце-президент Всеукраїнської Асоціації Гуманної педагогіки, автор посібника «Біологія мовою серця» та керівник Дніпровського Центру Гуманної Педагогіки;


Салієнко Ніна Олександрівна, лікар-методист Дніпровського міського центру здоров’я, член Правління Всеукраїнської Асоціації Гуманної Педагогіки.

На семінарі були створені стосунки взаємодії в ході яких обговорювались наступні питання:

- Сучасні наукові відкриття та світогляд учителя;

-  Головні риси сучасних дітей та еволюція людства;

- Гуманістичне спрямування реформи «Нова українська школа»;

- Класична педагогічна спадщина та гуманна педагогіка про духовну природу дитини;

- Особливості уроку з точки зору духовного гуманізму;

- Урок як відкрита система;

- Шкільний предмет як освітній курс;

- Біологія та фізика мовою серця;

- Інтеграція природничих наук на основі Загальних законів буття;

-  Сучасне повернення до вчення Володимира Вернадського про живу речовину, біосферу та ноосферу;

- Головні постулати біоетики. Етика благоговіння перед життям;

-  Квантова фізика та свідомість. На перетині науки та релігії;

- Авторитаризм у школі –  причина стресів у дітей та шляхи подолання авторитарного підходу у викладанні.


Учасники семінару прийняли участь в моделюванні інтегрованих уроків:

«Еволюція, що чекає людство в майбутньому»;

«Походження життя. Благоговіння перед життям»;

«Сучасні уявлення про будову геному людини. Майбутнє в наших генах»;

«Закони Ньютона та моральне життя людини»;

«Сучасна наукова картина світу та її вплив на свідомість людини».


За три дні роботи учасники семінару мали можливість переконатись в необхідності відходу вчителя від авторитарних підходів в викладанні, які є проявом застарілих світоглядних упереджень, та побачити можливість творчого підходу до викладання природничих предметів як освітніх курсів.


Перед учасниками семінару з концертами двічі виступили студенти академії музики.


Окремі відгуки учасників семінару:

«Я приїхала виснажена та засмучена важким закінченням навчального року, на семінарі я відчула здатність до творчості, бажання знову почати роботу з учнями та створювати цікаві уроки».

«Мої наміри щодо семінару стосувались одержання сертифікату та підтвердження своїх знань, не очікувала отримати таке задоволення від почутого та пережитого, з’явилось світло в баченні того, що буде далі як в моєму житті, так і в школі».

«Зрозуміла, що живу в період великих можливостей, які не завжди використовую. В моїй учительській практиці часто зверталась до ідей гуманізму, але це викликало непорозуміння у колег, мене вважали білою вороною, а тепер  бачу, що я на вірному шляху. Реформа освіти передбачає свободу та творчість, але в більшості випадків ми залишаємося жити в минулому та вважаємо, що реформувати освіту буде хтось, але реформувати її будемо ми. Особисто я зрозуміла свій шлях в цьому».