Українська (UKR)Російська (RUS)
Видання з питань ГП

Статті, публікації

Педагогічний проект до 100-річчя з Дня народження Василя Сухомлинського

Відповідно до проекту постанови Кабінету Міністрів «Про відзначення 100-річчя

від дня народження Василя Сухомлинського»

2018 рік був оголошений роком В.О. Сухомлинського.

З огляду на це викладачами фахових дисциплін

КЗ "Бердичівського педагогічного коледжу" Житомирської обласної ради

у межах такого педагогічного проекту проведено ряд заходів, присвячених

формуванню теоретичної та практичної готовності студентів до використання

педагогічних ідей видатного гуманіста в освітньому просторі дошкільних навчальних закладів.

Мета проекту:

вшанування пам’яті видатного педагога-гуманіста України;

вивчення, переосмислення та впровадження гуманістичних ідей В.О. Сухомлинського в освітній процес;

всебічне ознайомлення з його педагогічною, літературною спадщиною та громадською діяльністю;

створення умов для реалізації творчого потенціалу викладачів, студентів, педагогів-новаторів,

обміну досвідом та педагогічними здобутками;

популяризація та впровадження кращого досвіду гуманістичного виховання.

Проект адресований викладачам педагогічних навчальних закладів, вихователям дошкільних закладів, студентам.

Що ви знайдете в збірнику (стислий огляд):

  • Відкрите заняття на тему «Семантико-лінгвістичні особливості епістолярію як стилістичної системи самовираження. Епістолярій Василя Сухомлинського»
  • Проведення комплексних занять студентами-практикантами «Переказ казок та оповідань Василя Сухомлинського». Читання казок та оповідань дітям у повсякденному житті
  • Педагогічні читання «Філософія серця» В.О. Сухомлинського»
  • Відкрите заняття із загальної, вікової і педагогічної психології
  • (Аналіз ситуацій. Визначення рис та особливостей характеру героїв оповідань В.О. Сухомлинського)
  • Відкрита виховна година «Музичний калейдоскоп педагогічних ідей В.О. Сухомлинського»
  • Тренінгове заняття зі студентами на тему: «Педагогічні здібності: шляхи їх формування й розвитку»
  • (на основі педагогічних ідей В.О. Сухомлинського)
  • Упорядкування збірки творів В. Сухомлинського «Перлинки доброти»
  • з методичними рекомендаціями для роботи з дошкільниками
  • Цикл виховних годин на всіх відділеннях «Він серце дітям віддавав…»
  • Створення збірки конспектів «Хвилинки милування в природі»
  • Відеотека, відеомарафон, фестиваль буктрейлерів тощо

 

 

Детальніше...

 

Бак В.Ф. "Використання методології духовного гуманізму в поясненні теми XV Міжнародних Читань з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам'яті»

 

Громадський рух гуманної педагогіки склався в умовах кризи традиційної системи освіти, яка була викликана тим, що зміст освіти, а також форми і методи навчання не відповідають еволюційним тенденціям у розвитку людства.

Авторитаризм і насильство в педагогіці, як і в будь-яких інших соціальних сферах, виникають з обмеженої свідомості тих, хто моделює соціальні процеси. «Матеріалістична педагогічна свідомість може породити лише один продукт - авторитарну педагогічну практику» [1, с. 97]. Гуманна педагогіка успішно існує і розвивається в сучасному педагогічному просторі тому, що ґрунтується на новій для традиційної педагогічної науки методології, яка відповідає викликам часу - методології духовного гуманізму.

Детальніше...

 

Духовно – нравственное развитие детей. Игры и задания

Материалы подобраны по книгам А.Лопатиной и М. Скребцовой «Искусство видеть мир», «Азбука мудрости».Москва, «Сфера»,1998г.

Материалы подобрала учитель начальных классов, учитель-методист Артемовской ОШ №24 Донецкой области Горбачева Л. Л.

Игры и задания по теме: «Познание себя. Какой Я?»

1. Игра «Мир внутри меня».

«Микрофон». – В каждом человеке есть положительные и отрицательные качества. Подумай, какие хорошие качества живут в тебе?

- Каким образом они помогают тебе жить?

- С кем ты дружишь и почему?

- Часто ли ссоришься с одноклассниками?

- Знаешь ли о своих плохих качествах? Появляется ли у тебя желание бороться с ними?

«Работа в группах».- Чтобы избавиться от плохих качеств, предлагаю вам разработать план, как с помощью своих хороших качеств вы могли бы избавиться от плохих качеств. В группе работать надо дружно, внимательно выслушивая друг друга.

Детальніше...

 

Печерська гімназія №75 м. Києва і гени людської Душі

 

Слова ЛЮБОВ, ПОВАГА, СПОКІЙ, МИЛОСЕРДЯ, ЩАСТЯ – це не іменники, це дієслова. Бо якщо вони будуть залишатися лише в рамках звуку, хоча звук також має свою силу, і не будуть переходити в дієслова, а потім в дії, наші Душі наповняться тривогою і смутком, відчаєм і злобою. Кожен із нас хоче, щоб його любили, поважали, щоб оточуючі проявляли до нього милість, хоче мати душевний спокій і почуватися щасливим. Ми всі такі різні. Різні за статтю, різні за віком, різні за національністю, за віросповіданням і раптом…усі хочемо одного і того ж! Значить ми в чомусь схожі? В чому ж? Ми схожі потребами Душі! І тоді ЛЮБОВ, ПОВАГА, СПОКІЙ, МИЛОСЕРДЯ, ЩАСТЯ – це уже і не іменники, і не дієслова, це –ГЕНИ ЛЮДСЬКОЇ ДУШІ

Дитинка народжується і, в залежності від того яке обличчя мами вона бачить перед собою - усміхнене чи незадоволене, вона формує своє ставлення до світу. З молоком матері немовля вбирає і правила поведінки серед людей. Навчитися жити серед людей – це перший урок який має вивчити дитина. Дитина прийшла в Школу Життя. І в цій школі дитина має здати іспити з основних предметів. Які ж ці предмети – математика чи англійська мова? Для українських шкіл – це ж основні предмети???!!! Саме з цих предметів більшість шкіл проводять іспити, які називають співбесідою, для дитини віком від 6 до 16 років! Шановні батьки і вчителі, хіба знання цих предметів чи інших шкільних дисциплін будуть запорукою того, що ваша дитина, ваш учень будуть вміти любити і почуватися щасливими?

Детальніше...

 
Більше статтей...