Його відкриває Привітання Президента Міжнародного Центру гуманної педагогіки, академіка Російської академії освіти Шалви Амонашвілі до учасників ІІ Міжнародного конгресу «Місія вчителя у сучасному світі», що проходив в Одесі 27-30 вересня 2012 року.
У короткому посланні представникам Міжнародної педагогічної спільноти пролунали його слова про те, що «Учитель - це душа, носій Світла. На жаль, нинішній світ втратив істинне призначення Вчителя і перетворив його в якогось носія предмета, що зобов'язаний пропонувати свої, так звані, освітні послуги суспільству споживачів. <...> Проблема Вчителя у сучасному світі не в тому, щоб оснастити його горезвісними "новими технологіями освіти", навчити, як готувати дітей для складання державних іспитів, а в тому, щоб допомогти йому повернутися до своєї істинної Місії - до творення Духовного Людини, Людини Благородної і Великодушної. Допомогти йому згадати і зрозуміти, що він є надсуспільне явище, він є художник Великої Життя, він є ватажок людства».
Наукову оцінку Маніфесту гуманної педагогіки дає у своїй передовій статті член-кореспондент РАО, доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник Лабораторії методології історико-педагогічних досліджень інституту теорії та історії педагогіки РАО Михайло Богуславський. Продовжуючи розмірковувати над значенням нового педагогічного руху, який отримав серед вчителів назву «гуманної педагогіки» відомий вчений докладно, професійно й натхненно пише про перспективи розвитку світу освіти в Маніфесті гуманної педагогіки, про те, що таке Маніфест? Про його значення в сьогоденні і майбутньому. У статті піднімаються також такі теми, як: «Парадигма Маніфесту», «Маніфест - живе творіння», «Програма дій», а також виводиться «Модель освітнього процесу».
Читаючи цю статтю ми переконуємося, «що Маніфест гуманної педагогіки на теперішній час - єдиний документ стратегічного і концептуального плану, що містить в собі надихаючі цілі та цінності нового світу освіти», що «гуманна педагогіка не є вже вторована дорога, по якій нам залишається гідно пройти. Кожному доведеться самому відкрити свою стежину, але кожному при цьому доведеться також спрямувати свою творчу енергію на вирішення проблем, на яких акцентує увагу гуманна педагогіка ».