Українська (UKR)Російська (RUS)

Новини

Особливості уроку в школі гуманної педагогіки. Теорія і практика.

 

25 квітня 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: Особливості уроку в школі гуманної педагогіки.

Теорія і практика.

«Учитель веде своїх учнів і кожного окремо від успіхів до успіхів, від труднощів до труднощів, вселяє в них віру в свої здібності, дає можливість пережити радість пізнання…»

Кодекс честі і служіння учителя

Форма проведення: семінар-практикум

Модератори:

– Зінаїда Іванівна Хоменко, кандидат психологічних наук, член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, заступник Голови Київського міського центру ВАГП, науковий консультант експериментальної школи гуманної педагогіки;

- Інна Михайлівна Халабаджах, учитель вищої категорії, учитель-методист, Відмінник освіти України; учитель світової літератури та російської мови НВК «Міцва-613», м.Київ. Делегат ІІ Всеукраїнського з'їзду працівників освіти, дипломант обласних етапів конкурсів "Учитель року" та "Кращий працівник року", нагороджена медаллю ім. М. Гоголя.

Школа… Учитель…Учень…Урок… На сьогоднішній день урок є основною формою взаємодії вчителя і учня. Якою буде ця взаємодія, чи перетвориться вона у співпрацю?

Методичною вимогою до уроку є виконання таких завдань: виховних, розвивальнх, навчальних. Гуманна педагогіка разом з цим вводить ряд аспектів, серед них найголовніший – духовно-філософський, якій допомагає усвідомити, як сприймати Дитину, яким чином прокласти шлях до серця дитини, щоб стати товаришами, співробітниками. Саме в такій послідовності гуманна педагогіка перетворює урок у творчу співпрацю вчителя та учня, підтримуючи в учня вроджену мотивацію до пізнання. Виходячи з цього, народжується новий фундаментальний принцип, який каже про те, що весь педагогічний процес повинен будуватися відповідно до цілісної сутності Дитини, а не тільки її матеріальної природи.

Авторитарна педагогіка не може прийняти і реалізувати цей принцип, оскільки для неї є чужим вимір духовності. Авторитарна школа на перше місце ставить навчальні завдання, виправдовуючись тим, що дітям потрібно здавати ДПА, ЗНО. Виховними завданнями учитель - предметник практично не переймається, бо вважає, що так важливо розв’язати десять, двадцять прикладів за урок! Чим більше написано в зошиті, тим краще - щиро вірить учитель. «На виховні моменти, на рефлексію у мене не має часу на уроці», - говорять учителі. «От, якби я мала більше годин для свого предмету, тоді б і результат був би кращим». А результат кращим не стає. Не має підстав для кращого результату. Тому що завдання кожного вчителя, кожної школи – виховання особистості, а не заповнення голови учня різною інформацією! Не поставивши на перше місце виховне завдання уроку, вчитель тим самим прирікає на те, що і сам знаходиться у «невихованому» середовищі і учнів класу занурює на 45 хв у таке ж середовище. І тоді на певному етапі життя учитель відчуває, що його нерви здають, оптимізм зникає, на творчість бракує сил, тут би до кінця дня допрацювати, потім до кінця навчального року, потім… Потім ми говоримо про емоційне виснаження і вчителя і учнів, бо від несприятливого, неморального середовища людський організм таким чином захищається. Захищається спочатку емоційним напруженням, яке згодом приводить до хронічних захворювань тіла, до втрати інтересу до своєї діяльності.

Гуманна педагогіка позитивно вирішує ці питання на користь вчителя і учня, вона володіє умовами, необхідними для повного здійснення принципу сутнісної доцільності в освітньому процесі, такими як: віра, любов, радість, довіра, терпіння, доброта, співчуття, відданість, благородство, великодушність, духовне життя для всіх учасників навчально-виховного процесу.

Введення в освітній процес таких фундаментальних понять гуманної педагогіки, як Духовність і Гуманність сприяє безперервному еволюційному процесу покращення природи людини. Вони – опора особистості на її важкому шляху вдосконалення і сходження, спрямовуюча сила її життя та діяльності на загальне благо.

Семінар-практикум був побудований на матеріалі майстер-класу Шалви Олександровича Амонашвілі, якій він проводив на Міжнародних педагогічних читаннях у 2013р.

Зінаїда Іванівна Хоменко та Інна Михайлівна Халабаджах поділилися практичним досвідом використання ідей гуманної педагогіки у своїй практиці.

 

 

Підсумки Чотирнадцятих міжнародних Педагогічних Читань з Гуманної педагогіки "Учителю, вкажи шлях краси духу!» в Грозному

18-22 березня 2015р. в Чеченському державному педагогічному інституті (м.Грозний) відбулися Чотирнадцяті міжнародні Педагогічні читання з гуманної педагогіки "Учителю, вкажи шлях краси духу!».

Докладніше

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки, що відбулися 21 березня 2015 р.

Матеріали до уроку

21 березня 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: Педагогіка Василя Олександровича Сухомлинського

«Освітні процеси гуманної педагогіки базуються на принципах співробітництва, духовної спільності, взаєморозуміння, довіри, творчого терпіння, вільного вибору, радості пізнання, любові»

Маніфест гуманної педагогіки

Форма проведення: творча майстерня.

Модератори – О.М.Брусенцова, старший учитель, учитель початкових класів ЗОШ № 91 м.Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки

Л.А. Губанова, учитель початкових класів, учитель першої категорії школи № 80 м. Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки

В просторі гуманної педагогіки є свої галактики, де сяють неповторні сузір’я, зароджуються нові зірки, відбуваються творчі процеси. Тому важливим є обмін ідеями, творчим досвідом між різними Центрами гуманної педагогіки. Дніпропетровський осередок безумовно ветеран нашого руху. Багато років під керівництвом Н.О.Салієнко талановиті вчителі дніпропетрівщини проводять відкриті уроки, майстер-класи, наукові та культурні конференції в Україні та за її межами.

Яскравими зірками Центру багато років є О.М.Брусенцова, старший учитель, учитель початкових класів ЗОШ № 91 м.Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки та Л.А. Губанова, учитель початкових класів, учитель першої категорії школи № 80 м. Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки, які представили свої наробки на березневих Київських Студіях.

О.М.Брусенцова привезла Урок до Дня Культури (відмічається 15 квітня) і наглядно продемонструвала, що творчість – це молитва Духа і вчитель може пробудити цю молитву в дитині, задіявши зразки високої культури в роботі на уроках. Так Олена Михайлівна з перших шкільних днів знайомить своїх вихованців з творчою і духовною спадщиною видатного митця, вченого, мандрівника, громадського діяча, письменника, мислителя М.К. Реріха. Поступово в життя дітей входять картини Миколи Костянтиновича («Пантелеймон-цілітель», «Останній Ангел», «Матір Світу», «Майтрейя» та ін.), його думки про значення культури для еволюції Землі та людства. Спілкування з прекрасними образами пробуджує в дітях митців, художників, мислителів.

Учасники Студій були вражені глибиною філософських думок дітей, красою створених ними на малюнках образів, бажанням пізнати красу, турботою про її збереження на різних планах буття. Мета, яку ставить Олена Михайлівна в такій роботі – виховати те покоління, котре буде захищати Культуру.

 

Л.А.Губанова познайомила слухачів з цікавою методикою психологічних історій, яку вона застосовує в щоденній шкільній практиці. До кожної конкретної ситуації в класі, яка потребує вирішення, Лариса Анатоліівна пише оповідання, притчи, казки, які переносять зовнішній конфлікт у внутрішній простір дитини, діють на почуття, пробуджують совість, вчать думати наперед. Відбувається казкотерапія, коли дитина засуджує не себе, а свій вчинок. Починається таке потрібне самовиховання. Учні усвідомлюють, що коли змінюють себе, то змінюється світ навколо. Не залишили байдужими учасників Студій такі оповідання Лариси Анатоліївни як «Половинченко» та інші, зачитанні із збірника «Калейдоскоп», виданого Ларисою Анатоліївною. Відбулося жваве обговорення, обмін досвідом, а традиційне дружнє коло подяки завершило нашу неповторну зустріч.

 

 

Роль батьків у вихованні серця дитини

21 лютого  2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: «Роль батьків у вихованні серця дитини»

Детальніше...

 
Більше статтей...