Українська (UKR)

Доповіді, виступи, лекції

Почути слово учителя

am                                                                                                                                             (Расшифровка видеозаписи выступления президента Международного Центра Гуманной Педагогики Шалвы Александровича Амонашвили, академика, профессора МГПУ, иностранного члена Национальной академии педагогических наук Украины, доктора психологических наук, почетного доктора и почетного профессора многих университетов России, Украины, Европы, Рыцаря Гуманной Педагогики (г.Москва, Россия) на открытии Чтений в Киеве 17 ноября, 2012 года, в 10.00: Сокращенный вариант)

 Материал предоставил Валерий Кучеровский:

http://od.gum-ped.ru/

"Послушаем, о чем говорил Президент Международного Центра Гуманной Педагогики, доктор психологических наук, профессор Московского городского педагогического университета, Рыцарь Гуманной Педагогики Шалва Александрович Амонашвили на открытии Седьмых Всеукраинских Чтений в Киеве 17 ноября, 2012 года, в 10.00:

 

Детальніше...

 

Творча зустріч з В.Н.Безвершук

Пошук основ гуманної педагогіки в процесі навчання і виховання в школі

 bezvershuk1                                                                                                                                                                        Київський обласний та Київський міський центри гуманної педагогіки провели 17.05.12 р.  творчу зустріч з Валентиною Нікандрівною Безвершук, яка виступила з лекцією на тему "Пошук основ гуманної педагогіки в процесі навчання і виховання в школі".

Валентина Никандрівна – вчитель з багаторічним педагогічним стажем. Вона викладає фізику у  Турбівській ЗОШ І-ІІІступенів Вінницької області, є вчителем-методистом,  Лицарем Гуманної Педагогіки, Лауреатом премії Сороса, Відмінником освіти України, Головою Вінницького обласного центру гуманної педагогіки.

Під час зустрічі Валентина Нікандрівна поділилася своїм досвідом викладання навчальних предметів у тісному зв’язку з життям, вмінням налагоджувати  взаємовідносини з учнями, батьками, вирощувати в дітях милосердя, любов до пізнання.

Зустріч відбулася в залі клубу "Молоді Серця".  Захід відкрив Голова Київського обласного центру гуманної педагогіки  Володимир Геннадійович Павлов. В заході  взяли участь представники педагогічних колективів м.Києва та Київської області, які схвально сприйняли педагогічні новації Валентини Никандрівни. Її лекція викликала жваве обговорення, зацікавленість учасників зустрічі  у запозиченні досвіду вчителя-новатора. bezvershuk                                                                                                                      31 травня 2012р. Валентина Нікандрівна провела майстер-клас з викладачами Європейської школи «Михаїл» та вихователями дитячого садка № 154 (Святошинський район м.Києва).

Ці зустрічі залишили незабутні враження. Численні запитання слухачів отримали вичерпні відповіді, вони  сердечно дякували Валентині Нікандрівні за її самовіддану працю та щедре дарування свого досвіду. А її слідування ідеям гуманної педагогіки та досягнуте самовдосконалення на їх основі викликало у присутніх бажання глибше ознайомитися з цими ідеями для застосування їх у повсякденній практиці, для самовдосконалення, адже  Гуманну Педагогіку  ще називають Педагогікою Серця, що влучно підкреслює необхідність сердечного ставлення до дітей.

 

Рекомендації для керівників Творчих лабораторій Шостих Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки «Учителю, надихни мене на творчість», Київ 12-13 листопада 2011 р.

Ідеї гуманної педагогіки стверджують необхідність прийняття класичних педагогічних цінностей з їх фундаментальними поняттями духовності і гуманності, любові, добра, миру і блага. По суті ­– це четвертий вимір у педагогіці, який вміщує в собі духовні поняття, без яких подальше просування педагогічної думки неможливе, як і неможливе подолання сучасної кризи в освіті.

Уміщення духовних освітніх понять вимагає від кожного з нас розширення свідомості, що можливе в умовах морального самовдосконалення нас самих. Тільки через зміну педагогічної свідомості на основі цих понять можна буде подолати авторитаризм з його наслідками - примноженням бездуховності і аморальності у сучасному суспільстві.

Мета творчих лабораторій полягає у створенні особливої атмосфери для взаємного пошуку відповідей на запитання, як творчо обновлювати сучасний педагогічний простір, на основі гуманної педагогіки і де черпати натхнення для подолання перешкод, що виникають як у зовнішньому так і у нашому внутрішньому світі?

Детальніше...

 

Бак В.Ф. - Урок, що надихає на творчість

(Рекомендації щодо проведення уроку на основі гуманної педагогіки*)

Шості Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки

(12-13 листопада 2011р.)

Bak

Бак Вікторія Федорівна, вчитель біології НВК № 11 м.Артемівська Донецької обл., вчитель-методист, «Відмінник освіти України», віце-президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар гуманної педагогіки.

 

Будь-який урок будується за певними законами. Він являє собою модель життя, відрізок простору, в якому проживається багато подій в стислому вигляді для того, щоб з усього розмаїття світу осягнути лише малу його частину. Шкільні уроки - це різні варіації на головні теми життя: «Що таке світ навколо мене і хто такий я в цьому світі», і завжди він несе відбиток думок, почуттів вчителя і його світогляду. Духовний світ вчителя може наповнити урок багатовимірним барвистим життям або перетворити його в плоский і тужливий відрізок часу.

Урок, побудований на основі гуманно-особистісного підходу, має ряд особливостей, що відрізняють його від звичайного уроку. Ці особливості пов'язані зі світоглядом вчителя, з його духовним гуманізмом.

Перш за все, необхідно зрозуміти, що гуманний урок - це не одноразова акція, а результат серйозної і глибокої роботи вчителя над самовихованням почуттів, думок і вчинків. Робота над уроком повинна проходити задовго до його початку і виявлятися в багатьох звичайних уроках у вигляді постійної співпраці вчителя і учнів над особистісними людськими якостями. Тому головною умовою проведення гуманного уроку є вирощування духовної спільності між учителем і учнями в ході щоденної навчальної діяльності.

В ході гуманного уроку в дітях вирощуються людських якості: чуйність, доброзичливість, правдивість, співпереживання, чуйність, співчуття, чистота. Вони або є або їх немає. Ці людські якості не підлягають статистичній обробці, тестуванню, технологізації і тому їх не можна зробити об'єктом аналізу, рейтингової оцінки або змагань.

 

Детальніше...

 
Більше статтей...