Українська (UKR)
Видання з питань ГП

Статті, публікації

Н. В. Харитонова. Осмислення поглядів Григорія Сковороди

Г. С. Сковорода ставив перед кожною людиною чотири вимоги: 1) Іти в ногу зі своїм життєвим призначенням, в ім’я якого людина й народжена; 2) Бути справедливим, тобто вважати, що не лише ти, а й інші заслуговують щастя; 3) Бути миролюбним; 4) Бути громадянином, включатися у вселюдські радощі та смутки. Лише при дотриманні всіх чотирьох вимог кожен із нас здатен вважати себе Людиною.

 

Н. В. Харитонова. А. С. Макаренко та його система виховання

Безперечно, серед найбільших завоювань нашої вітчизняної, а значить і світової культури в ХХ столітті особливо виділяється педагогічна спадщина Антона Семеновича Макаренка. Педагогічний досвід – невичерпне животворне джерело та одночасно спосіб поліпшення наукових знань, критерій їх істинності. Для Макаренка таким джерелом стала робота в колонії імені М.Горького та комуні імені Ф.Дзержинського.

Attachments:
Download this file (Макаренко.doc)Макаренко.doc(50 Kb)
 

Н. В. Харитонова. Софія Русова та її роль у вітчизняній педагогіці

Серед діячів педагогічно-просвітницького руху в Україні одне з чільних місць по праву належить Софії Русовій, яка своєю невтомною діяльністю осяяла кінець XIX століття і третину XX століття.

Attachments:
Download this file (Софія_Русова.doc)Софія_Русова.doc(47 Kb)
 

Н. В. Харитонова. «Більше працював, ніж жив» (педагогічна діяльність Б. Грінченка)

Хто ще з українських письменників переджовтневої доби так саможертовно зрікався втіхи вільної творчості в ім’я громадського обов’язку, як Борис Грінченко? Поет з натхнення, митець, котрий творить, очікуючи «дару з небес» – осяяної, щасливої миті. Ці та подібні характеристики не для нього. І вислів улюбленого письменником Гете «Ich singe, wie ein Vogel singt» («Я співаю, як птах співає») також важко пов’язати з ним.

Attachments:
Download this file (Грінченко.doc)Грінченко.doc(68 Kb)
 
Більше статтей...