Українська (UKR)

Доповіді, виступи, лекції

Творча зустріч з В.Н.Безвершук

Пошук основ гуманної педагогіки в процесі навчання і виховання в школі

 bezvershuk1                                                                                                                                                                        Київський обласний та Київський міський центри гуманної педагогіки провели 17.05.12 р.  творчу зустріч з Валентиною Нікандрівною Безвершук, яка виступила з лекцією на тему "Пошук основ гуманної педагогіки в процесі навчання і виховання в школі".

Валентина Никандрівна – вчитель з багаторічним педагогічним стажем. Вона викладає фізику у  Турбівській ЗОШ І-ІІІступенів Вінницької області, є вчителем-методистом,  Лицарем Гуманної Педагогіки, Лауреатом премії Сороса, Відмінником освіти України, Головою Вінницького обласного центру гуманної педагогіки.

Під час зустрічі Валентина Нікандрівна поділилася своїм досвідом викладання навчальних предметів у тісному зв’язку з життям, вмінням налагоджувати  взаємовідносини з учнями, батьками, вирощувати в дітях милосердя, любов до пізнання.

Зустріч відбулася в залі клубу "Молоді Серця".  Захід відкрив Голова Київського обласного центру гуманної педагогіки  Володимир Геннадійович Павлов. В заході  взяли участь представники педагогічних колективів м.Києва та Київської області, які схвально сприйняли педагогічні новації Валентини Никандрівни. Її лекція викликала жваве обговорення, зацікавленість учасників зустрічі  у запозиченні досвіду вчителя-новатора. bezvershuk                                                                                                                      31 травня 2012р. Валентина Нікандрівна провела майстер-клас з викладачами Європейської школи «Михаїл» та вихователями дитячого садка № 154 (Святошинський район м.Києва).

Ці зустрічі залишили незабутні враження. Численні запитання слухачів отримали вичерпні відповіді, вони  сердечно дякували Валентині Нікандрівні за її самовіддану працю та щедре дарування свого досвіду. А її слідування ідеям гуманної педагогіки та досягнуте самовдосконалення на їх основі викликало у присутніх бажання глибше ознайомитися з цими ідеями для застосування їх у повсякденній практиці, для самовдосконалення, адже  Гуманну Педагогіку  ще називають Педагогікою Серця, що влучно підкреслює необхідність сердечного ставлення до дітей.

 

Рекомендації для керівників Творчих лабораторій Шостих Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки «Учителю, надихни мене на творчість», Київ 12-13 листопада 2011 р.

Ідеї гуманної педагогіки стверджують необхідність прийняття класичних педагогічних цінностей з їх фундаментальними поняттями духовності і гуманності, любові, добра, миру і блага. По суті ­– це четвертий вимір у педагогіці, який вміщує в собі духовні поняття, без яких подальше просування педагогічної думки неможливе, як і неможливе подолання сучасної кризи в освіті.

Уміщення духовних освітніх понять вимагає від кожного з нас розширення свідомості, що можливе в умовах морального самовдосконалення нас самих. Тільки через зміну педагогічної свідомості на основі цих понять можна буде подолати авторитаризм з його наслідками - примноженням бездуховності і аморальності у сучасному суспільстві.

Мета творчих лабораторій полягає у створенні особливої атмосфери для взаємного пошуку відповідей на запитання, як творчо обновлювати сучасний педагогічний простір, на основі гуманної педагогіки і де черпати натхнення для подолання перешкод, що виникають як у зовнішньому так і у нашому внутрішньому світі?

Детальніше...

 

Бак В.Ф. - Урок, що надихає на творчість

(Рекомендації щодо проведення уроку на основі гуманної педагогіки*)

Шості Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки

(12-13 листопада 2011р.)

Bak

Бак Вікторія Федорівна, вчитель біології НВК № 11 м.Артемівська Донецької обл., вчитель-методист, «Відмінник освіти України», віце-президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар гуманної педагогіки.

 

Будь-який урок будується за певними законами. Він являє собою модель життя, відрізок простору, в якому проживається багато подій в стислому вигляді для того, щоб з усього розмаїття світу осягнути лише малу його частину. Шкільні уроки - це різні варіації на головні теми життя: «Що таке світ навколо мене і хто такий я в цьому світі», і завжди він несе відбиток думок, почуттів вчителя і його світогляду. Духовний світ вчителя може наповнити урок багатовимірним барвистим життям або перетворити його в плоский і тужливий відрізок часу.

Урок, побудований на основі гуманно-особистісного підходу, має ряд особливостей, що відрізняють його від звичайного уроку. Ці особливості пов'язані зі світоглядом вчителя, з його духовним гуманізмом.

Перш за все, необхідно зрозуміти, що гуманний урок - це не одноразова акція, а результат серйозної і глибокої роботи вчителя над самовихованням почуттів, думок і вчинків. Робота над уроком повинна проходити задовго до його початку і виявлятися в багатьох звичайних уроках у вигляді постійної співпраці вчителя і учнів над особистісними людськими якостями. Тому головною умовою проведення гуманного уроку є вирощування духовної спільності між учителем і учнями в ході щоденної навчальної діяльності.

В ході гуманного уроку в дітях вирощуються людських якості: чуйність, доброзичливість, правдивість, співпереживання, чуйність, співчуття, чистота. Вони або є або їх немає. Ці людські якості не підлягають статистичній обробці, тестуванню, технологізації і тому їх не можна зробити об'єктом аналізу, рейтингової оцінки або змагань.

 

Детальніше...

 

Е.Н. Черноземова - Дети как творчество Вселенной

Kiev_4

Глаза ребенка так блестят,

как будто в будущем гостят.

Евгений Евтушенко

В современном научном знании существует спор об эволюции человека и человечества. Есть ученые, которые утверждают, что человек достиг апогея в своем развитии и ничего в нем не меняется. Как много столетий назад у него задействовано только 4% клеток головного мозга, не стали острее зрение и слух, не увеличивается объем памяти. С улучшением здравоохранения разве что увеличивается средняя продолжительность жизни.

Но есть и другие ученые, которые, проводя исследования на изолированном от цивилизации острове, находят микро изменения в физиологии человека. Некоторые из изменений происходят на наших глазах и видны невооруженным глазом. Их замечают бабушки и воспитатели со стажем. Если в учебниках возрастной физиологии отмечается, что у детей в первые недели жизни существует «перевернутое» зрение, их глазки плавают, ребенок не может фиксировать взгляд на предмете, то сейчас все чаще приходят в мир дети, способные с первых дней жизни следить за перемещающимся предметом. Дедушки и бабушки, забирающие их из роддомов, отмечают их внимательный и вполне осмысленный взгляд, в котором читается вопрос: «Ты кто?» или «Куда я попал?» Врачи-дантисты регистрируют все большее появление детей с маленькой нижней челюстью, на которой не хватает места всем зубам. Приходится удалять хотя бы один зуб и остальные стягивать скобкой. Существует гипотеза объясняющая этот факт тем, что человек все меньше становится хищником, меньше есть мяса и такое количество зубов ему ненужно.

Объяснения причин этих изменений очень разнятся по уровню охвата проблемы и широте взгляда на причины и последствия происходящих на наших глазах процессов. В ряде случаев происходящее объясняется переменами в образе жизни, развитии техники, рационе питания.

Между тем в объяснениях специалистов-физиологов наметились некоторые парадоксы, которые они вроде бы не замечают. Из года в год у детей отмечается понижение мышечного тонуса, что объясняют малоподвижным образом жизни в городской среде. Но как же быть при этом с отмечаемой гиперактивностью, которую стремятся объяснить лишь изменениями в питании? Что происходит с детьми со сниженным тонусом мышц, которые ведут себя, как неугомонные непоседы?

Этот парадокс не единственный.

Детальніше...