Любий Колего!
Вітаємо Вас на Сьомих Всеукраїнських
Читаннях з гуманної педагогіки
і сподіваємось на Вашу активну участь у них.
Читання відбуватимуться за участю керівника Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, видатного педагога-гуманіста – академіка Шалви Олександровича Амонашвілі
Читання присвячені пам’яті видатного вченого і вчителя, відданої супутниці
життя Ш.О.Амонашвілі, доктора педагогічних наук, професора МГПУ, «Лицаря гуманної педагогіки» Валеріі Гівієвни Ніорадзе
Регламент роботи
1 день, 17 листопада
8.00 – 10.00 Реєстрація учасників
10.00 – 12.00 Перша спільна зустріч. Вітання і доповіді
12.00 – 12.30 Перерва
12.30 – 14.00 Робота творчих лабораторій
14.00 – 15.00 Обідня перерва
15.00 – 16.30 Продовження роботи творчих лабораторій
16.40 – 17.20 Друга спільна зустріч
17.20 – 18.00 Загальні звітно-виборчі збори Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки
2 день, 18 листопада
9.00 – 9.30 Третя спільна зустріч
9.45 – 11.15 Майстер-класи
11.15 – 11.30 Перерва
11.30 – 13.00 Майстер-класи
13.00 – 13.40 Обідня перерва
13.40 – 16.00 Завершальна спільна зустріч. Почесний гість. Підсумки Сьомих Всеукраїнських Читань з Гуманної Педагогіки
16.00 – 16.30 Презентація Авторського театру «Сонячний принц». Домбровська Н. Л., ведуча театральної студії Авторського театру «Сонячний принц» (Новосибірськ, Росія).
Учасники педагогічних читань одержать пам'ятні Сертифікати
17 листопада
10.00 – 12.00. Відкриття Читань. Вітання.
Звернення Ш.О.Амонашвілі до учасників Читань.
Установчі доповіді:
. «Как сделать образовательный мир достойным для нового поколения детей (о Манифесте гуманной педагогики)». Богуславський М. В., доктор педагогічних наук, член-кореспондент РАО, професор, головний науковий співробітник Інституту теорії та історії педагогіки РАО (Москва, Росія).
«Особистість як носій загальнолюдських та національних цінностей» - Максименко С. Д., директор Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, профессор (Київ, Україна).
«Специфіка гуманної педагогіки у вищій школі: морально-особистісний аспект» Шабанова Ю.О., доктор філософських наук, професор, зав.кафедрою філософії Державного ВНЗ «Національний гірничий університет» (Дніпропетровськ, Україна).
«Шляхи формування духовного світу молоді» Барно О.М., доктор філософії, доктор педагогічних наук (Кіровоград, Україна)
«Маніфест гуманної педагогіки. Роздуми про майбутнє». Бак В.Ф., вчитель біології НВК №11 ім. Артема м. Артемівська, вчитель-методист, Відмінник освіти України, голова Артемівського міського Центру та віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки.
12.00 – 12.30 Перерва
12.30 – 14.00 Робота творчих лабораторій
ТВОРЧІ ЛАБОРАТОРІЇ
Традиційно всі учасники читань об'єднаються в лабораторії за напрямами діяльності. На лабораторіях необхідно активно і предметно обговорити основні питання і запропонувати їх рішення. Не рекомендується читання доповідей та подання звітів про виконану роботу. Це має бути жваве обговорення з опорою на особистий педагогічний досвід. Заздалегідь заготовлені виступи передаються керівнику лабораторії для подальшого друкування в збірнику Педагогічних Читань або для розміщення на сайті Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки.
Завдання лабораторій - обговорити поняття духовного гуманізму і його застосування в конкретній педагогічній діяльності. Найбільша фундаментальна проблема гуманної педагогіки – самовдосконалення. Як і в чому нам удосконалюватися? Як розширювати свою свідомість? Як вести дітей шляхом самовдосконалення?
Всім лабораторіям для обговорення пропонуються єдині питання: як виховувати дітей, враховуючи, «що в них від початку посіяне насіння майбутньої особистості», як облагороджувати знання, як нам учити дітей «мовою серця», в яких формах краси підносити знання дітям, у яких духовно-моральних діалогах сіяти їх в душах дітей. Як виховувати Серце, розвивати віру, самопізнання, розуміння сенсу життя, розширювати горизонти наук у змісті освіти, створювати освітні курси на основі принципів гуманної педагогіки, створювати умови на уроках і заняттях для того, щоб діти жили, а не готувалися до життя.
1. Лабораторія дошкільної освіти
Основна ідея: «Якщо дитина була б tabula rasa .., тоді справа закрутилася б зовсім інакше. Однак видно, що природа не є теслею, який готує і зберігає відшліфовані дошки. Ні. Вона створює вже потенційно певні особи, в сутність яких від початку посіяне насіння їх майбутньої особистості» (Д.М. Узнадзе)
Керівники: Суслова І.В., вихователь вищої категорії; аспірант інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; співробітник Лабораторії Гуманної Педагогіки при Управлінні освіти й науки в м. Севастополі;
Дмитрієва І. В., педагог Донецького Міського Центру сім’ї та молоді, голова Донецького обласного відділення та член Правління ВАГП, керівник українського відділення міжнародного руху «Батьківська турбота», Лицар Гуманної Педагогіки.
2. Лабораторія початкової школи
Основна ідея: «Дітям Світла потрібна педагогіка, яка буде вирощувати в них духовність, благородство, великодушність, розширювати їхнє пізнавальне прагнення, спрямовувати на пошук свого призначення» (Маніфест гуманної педагогіки)
Керівники: Брусенцова О.М., вчитель-методист, вчитель початкових класів ЗОШ № 91, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВАГП (м. Дніпропетровськ);
Добрянська І. В., вчитель-методист, психолог, учитель початкових класів ЗОШ № 90, співробітник Донецького обласного відділення ВАГП (м. Донецьк);
Теслицька Л.Г., вчитель-методист, керівник міської творчої групи з гуманної педагогіки, вчитель початкових класів ЗОШ №5 м. Слов’янська Донецької обл.
Василега І. Д., директор Дніпропетровського педагогічного колледжу Дніпропет- ровського національного університету ім. О.Гончар
3.Лабораторія гуманітарних знань
Основна ідея: «Під ім'ям гуманної освіти треба розуміти розвиток духу людського, а не один формальний розвиток»(К.Д.Ушинський)
Керівники: Томас В.М., вчитель російської мови та літератури, вчитель-методист ЗОШ № 9 (м. Красноармійськ Донецької області), Відмінник освіти України, співробітник Донецького обласного відділення ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки;
Розенкова С.В., вчитель російської мови і літератури, заступник директора Запорізького НВК «Основа», заступник голови Запорізького відділення ВАГП, Відмінник освіти України (м. Запоріжжя).
4. Лабораторія природничих наук
Основна ідея: «Нам потрібно буде розширювати свою свідомість і вчитися мислити і діяти згідно поняття духовності» (Маніфест гуманної педагогіки)
Керівники: Безвершук В.Н., вчитель фізики ЗОШ І-ІІІ ступенів, Відмінник освіти України, голова Вінницького обласного центру ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки (смт. Турбів, Вінницька обл.);
Таранченко Л.І., вчитель-методист, учитель фізики НВК № 11 ім.Артема, Відмінник освіти України, співробітник Артемівського Міського Центру Гуманної Педагогіки (м. Артемівськ, Донецька область);
Філіппова А.Д., директор ЗОШ I-II ст. № 22, старший учитель, керівник Торезького Міського Центру Гуманної педагогіки, керівник Координаційної ради ВАГП (м. Торез, Донецька обл.).
5. Лабораторія художнього розвитку
Основна ідея: «Творити навколо себе красу і гармонію життя через творіння краси і гармонії життя всередині себе» (Маніфест гуманної педагогіки)
Керівники : Кучеровський В.А., редактор Інформаційного випуску «Гуманна Педагогіка»; президент Культурно-педагогічного Центру «Бєлий Город», голова Одеського обласного центру та член Правління ВАГП, член Спілки журналістів України;
Чередниченко С.О., мистецтвознавець, викладач ЗОШ№53 м.Макіївки, співробітник Донецького обласного відділення ВАГП;
Розен Ю. В., бібліотекар Симферопольського художнього музею.
6. Лабораторія роботи з батьками
Основна ідея: «Виховання, яке позбавлене постійного, повсякденного духовного спілкування дітей з батьками, – ненормальне, потворне виховання, як ненормальнее, потворне життя батьків без постійної турботи про дітей.» (В. А. Сухомлинський).
«Любити Дитину по-всякому не можна. Якщо любов не виховує, вона не для Дитини. Якщо в Любові немає відданості і прихованої готовності до самопожертви, вона теж не для дітей.» (Ш. О. Амонашвілі)
У рамках лабораторії планується обговорити питання, присвячені також темі «Як Світлий Ангел перемагає», де пропонується учасникам розповісти про те, як вони рятували дітей та допомагали їм у важких ситуаціях.
Керівники: Надточій Т.Л., директор Дитячого клубу «Добра і краси» при Культурному центрі ім. М. К. Реріха (м. Харків), голова Харківського обласного відділення та член Правління ВАГП, член Міжрегіонального Союзу письменників України та член Союзу Всеукраїнського Конгресу літераторів України, Лицар Гуманної Педагогіки;
Толстікова Л.Г., вчитель початкових класів, вчитель-методист ЗОШ № 63 (м. Дніпропетровськ).
7. Лабораторія творчої молоді «Ми спрямовані в майбутнє»
Основна ідея: «Полюбіть майбутнє, – крила виростуть» (східна мудрість)
«...Треба прискорити час і підтягти сьогодення до майбутнього; треба жити сьогодні так, як хотіли б ми жити в майбутньому.» (Ш. О. Амонашвілі)
Керівники: Монастирський Д.А., кандидат юридичних наук, доцент кафедри теорії та історії держави і права, зав. відділом з питань законотворчості та наукових перспектив Хмельницького університету управління та права, Голова Подільського молодіжного культурного об’єднання «У майбутнє через культуру»;
Саліенко Н.О., лікар-методист Дніпропетровського Центру здоров’я, голова Дніпропетровського обласного центру та член Правління ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки;
Ерметов І.О., лікар, голова Київського міського центру та віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки.
8. Лабораторія керівництва освітою
Основна ідея: «Нашому освітньому світові не вистачає Світла особисто Вашого Серця і Розуму» (Маніфест гуманної педагогіки)
Керівники: Крук С.Л., кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького національного університету, президент ВАГП, віце-президент МЦГП, Лауреат премії ім.Богдана Хмельницького, Лицар Гуманної Педагогіки;
Гаряча С.А., кандидат педагогічних наук, зав. лабораторією ДПО Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, голова Черкаського обласного центру і віце-президент ВАГП;
Ящук І.П., доктор педагогічних наук, декан Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кафедра початкового навчання, співробітник Хмельницького обласного центру ВАГП.
14.00 – 15.00 Обідня перерва
15.00 – 16.30 Продовження роботи творчих лабораторій
16.40 – 17.20 Друга спільна зустріч. «Антологія гуманної педагогіки»:
"Істина школи в гуманній педагогіці О.А. Захаренка", Гаряча С.А., кандидат педагогічних наук, зав.лабораторією ДПО Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педпрацівників, віце-президент з наукової діяльності ВАГП.
"Я.Корчак, людина – легенда", присвячується 70-річчю подвигу Я.Корчака. Алєксєєва О.М., вчитель російської мови та літератури ЗОШ №15, м.Часов-Яр Донецької обл., співробітник Артемівського Центру Гуманної Педагогіки.
17.20–18.00 Звітно-виборчі збори Всеукраїнської культурно-освітньої Асоціації Гуманної Педагогіки.
18 листопада
9.00 – 9.30 Третя спільна зустріч. «Урок з точки зору духовного гуманізму", В.Ф. Бак.
9.45– 11.15 Майстер-класи
11.15 – 11.30 Перерва
11.30 – 13.00 Майстер-класи
МАЙСТЕР – КЛАСИ
У майстер-класах буде представлено педагогічний
досвід практичного втілення ідей Гуманної Педагогіки
1.Тема: Улюблений учитель, план здійснення мрії.
Черноземова О.М., доктор філологічних наук, професор Московського міського педагогічного університету, віце-президент Міжнародної асоціації громадських об'єднань «Міжнародний Центр гуманної педагогіки», віце-президент Загальноросійської громадської організації «Центр гуманної педагогіки», Лицар Гуманної Педагогіки, м. Москва, Росія.
Форма: спільне читання «Маніфесту гуманної педагогіки» та праць класиків для усвідомлення дій, які необхідні для досягнення мрії.
2.Тема: Теорія і творча практика А.С. Макаренка у світлі «Маніфесту гуманної педагогіки» (125-річчю від дня народження А.С. Макаренка присвячується).
Біла І.О., голова Полтавського обласного осередку ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціації Гуманної Педагогіки», голова предметно-циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін, викладач-методист вищої категорії, магістр педагогічної освіти; Кременчуцьке педагогічне училище ім. А.С. Макаренка.
Форма: педагогічна вітальня.
3.Тема: Абетка мудрості: читання та математика.
Хомич С. О., вчитель-методист, Відмінник освіти України, вчитель початкових класів ЗОШ № 78 м. Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціації Гуманної Педагогіки».
Брусенцова О.М., старший вчитель, вчитель початкових класів ЗОШ № 91 м.Дніпропетровська, співробітник Дніпропетровського обласного центру ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціації Гуманної Педагогіки».
Форма: урок – роздум.
4.Тема: Навчати не думкам, а думати.
Філіппова А.Д., старший учитель, директор Торезької ЗОШ № 22, керівник Торезького Міського Центру Гуманної педагогіки, керівник Координаційної ради ВАГП.
Форма: урок-відкриття.
5.Тема: Гармонійна тріада виховного процесу: Учитель – Діти – Батьки.
Курбаєва Н.В., вчитель початкових класів Донецької ЗОШ № 126, старший учитель, співробітник Донецького обласного відділення ВАГП;
Первак М.С., вчитель початкових класів Донецької спеціалізованої гуманітарної школи №65, учитель-методист; співробітник Донецького обласного відділення ВАГП.
Форма: інтерактивний урок-роздум для вчителів з елементами ділової гри.
6. Тема. Маніфест гуманної педагогіки – шлях до духовної єдності учителя з учнем (Спілкування вчителя з учнями в сучасній школі).
Хоменко З.І., кандидат психологічних наук, методист-психолог Подільського РУО, практичний психолог Фінансового ліцею м.Києва.
Форма: інтерактивні техніки роботи з аудиторією.
7.Тема: Духовний гуманізм – основа цілісності навчання. Моделювання уроку біології в 11 класі. Еволюція органічного світу Землі. Головні напрямки та можливі перспективи. (Що чекає людство у майбутньому?)
Бак В. Ф., учитель-методист, учитель біології НВК №11 ім. Артема м. Артемівська Донецької області, Відмінник освіти України, керівник Артемівського Центру Гуманної педагогіки, віце-президент ВАГП, автор книги «Біологія мовою серця», Лицар Гуманної Педагогіки.
Форма: урок-співтворчість.
8. Тема: Як добре, що ти, дитино, прийшла саме до нашої родини! Що не від любові до дитини, то від лукавого.
Толстікова Л. Г., вчитель-методист, вчитель початкових класів ЗОШ №63
м. Дніпропетровська.
Форма: батьківські збори - пошук.
9. Тема: Добрі нотатки «страшного» лікаря.
Ерметов І.О., лікар, член Координаційної ради МЦГП, віце-президент ВАГП, керівник Київського міського центру Гуманної Педагогіки, Лауреат премії Кабінету Міністрів України, Лицар Гуманної Педагогіки.
Форма: лекційно-практичне заняття.
10.Тема: Досвід практичного використання ідей гуманної педагогіки в дошкільних закладах.
Амонашвили П.Ш., директор дитячої художньої студії «Басті Бубу», м.Тбілісі, Грузія.
13.00 – 13.40 Обідня перерва
13.40 – 16.00 Завершальна спільна зустріч.
Гість – знайомство з творчістю співробітників Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки: Богуславський М.В., доктор педагогічних наук, член-кореспондент РАО, професор, головний науковий співробітник Інституту теорії та історії педагогіки РАО (Москва, Росія).
Підсумки Сьомих Всеукраїнських Читань з Гуманної Педагогіки.
16.00 – 16.30 Презентація Авторського театру «Сонячний принц». Домбровська Н. Л., ведуча театральної студії Авторського театру «Сонячний принц» (Новосибірськ, Росія).