Українська (UKR)

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 22 листопада 2014 р.

 

За сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації 22 листопада 2014 р. у Будинку вчителя за адресою: вул. Володимирська, 57 відбулися Київські Студії гуманної педагогіки.

Тема: «Розвиток мислення дітей: доброго мислення, ясного мислення, прекрасного мислення»

Лейтмотив:

«Ми поступово пізнаємо шкоду постійних заперечень,

ми починаємо цінувати освічену позитивність і творчість»

М.К. Реріх

Модератор – Баніт Ольга Василівна, кандидат педагогічних наук, молодший науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

Педагогічні студії пройшли у формі майстер-класу. Ольга Баніт представила аудиторії альтернативні форми роботи з розвитку позитивного мислення дітей у світлі ідей гуманної педагогіки.

Запропоновані вправи на озвучення своїх думок і сприймання думок інших, на сприймання себе, як людини і свого ставлення до оточуючих, на планування кожного дня, викликали у присутніх щирий інтерес і жваве обговорення.

Модератор підвела учасників до глибокого розуміння ролі і значення позитивного мислення в житті кожної людини за допомогою інтерактивних форм роботи, звернула увагу, що вчителю треба почати облагороджування думок з себе.

Після проведених вправ присутні зробили висновок, що

негативні думки – це вибір самої людини, це шкідлива звичка, яка руйнує сутність людини і яку можна замінити на корисну;

вправи на формування позитивного мислення діють за тим же принципом, що й фізичні вправи: для того щоб бути в хорошій фізичній формі – портібно регулярно тренуватися; так і з мисленням: позитивне мислення – результат щоденної роботи над собою;

на формування нової звички нашому мозку потрібно від 21 до 60 днів. Практикуючи вправи, спрямовані на формування позитивного світовідчуття щоденно протягом не менше місяця, людина формує собі сталий позитивний настрій. Використовуючи набуту звичку людина може кардинально змінити своє життя накраще.

 

«Учителю, вкажи шлях краси духу!»

 

ПІД ЕГІДОЮ НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЮНЕСКО


 

 

 

8–9 листопада 2014 року під егідою Національної комісії України у справах ЮНЕСКО, за підтримки Міністерства освіти і науки України в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (м. Київ, вул. Тургенівська, 8/14) відбулися Дев’яті Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Учителю, вкажи шлях краси духу!».

Дев’яті Читання – це живе обговорення Кодексу Честі і Служіння вчителя, який було ухвалено у березні 2014 року на Тринадцятих Міжнародних Педагогічних Читаннях у Тбілісі, з опорою на особистий педагогічний досвід і на вміння взаємодіяти з колегами та співробітниками; пошук шляхів стверджування Кодексу в освітньому просторі. Якщо Маніфест Гуманної Педагогіки — це стратегія руху, то Кодекс Честі і Служіння вчителя — тактичні дії у напрямку зміни освітнього простору.

Організаторами Читань виступили: Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки, Департамент освіти та науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департамент освіти та науки Київської обласної державної адміністрації, Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПНУ, Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міносвіти України, Хмельницький національний університет, Подільське молодіжне об’єднання «У майбутнє через Культуру».

 

Детальніше...

 

IX Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки. Творча майстерня "Керівник освіти на шляху краси духу"

 

Модератори:

Кірдіщева Л.М. – директор ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А.С.Макаренка», Відмінник освіти України, Лицар Гуманної педагогіки.

Гаряча С.А. – кандидат педагогічних наук, зав.кафедрою педагогіки ДПО Черкаського інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, голова Черкаського обласного центру і віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної педагогіки.

Творча майстерня «Керівник освіти на шляху краси духу» працювала над проблемою: як керівнику бути духовно-моральною людиною, щоб повести весь колектив шляхом Краси Духу.

Учасники майстерні звернулися до «Маніфесту Гуманної педагогіки», «Кодексу честі і служіння Вчителя», до Педагогічної пісні «Учитель, укажи путь Красоты Духа» Ш.О. Амонашвілі, Педагогічної Конституції Європи.

У Творчій майстерні працювали 19 педагогів з Сумщини, Черкащини, Вінниччини, Львівщини, Херсонщини.

Детальніше...

 

Духовная жизнь учителя

Бак В.Ф., учитель биологии УВК № 11 г. Артёмовска Донецкой области, член Правления Всеукраинской культурно-образовательной ассоциации Гуманной Педагогики, учитель-методист, отличник образования Украины, Рыцарь гуманной педагогики.

 

Враження від Всеукраїнських Читань з гуманної педагогіки «Учителю, вкажи шлях краси духу!»

Повернулася з Читань... Наче повернулася з казки, де - інший світ, інші закони... Атмосфера доброзичливості, щирості, посмішок серця, променистих очей і СПІВПЕРЕЖИВАННЯ всього, що бачили очі і чули вуха... Велика наука в образах І.Беха, В.Беха, С.Максименка, І.Ящук, Н.Сівак, В.Філінюк, З.Хоменко, С.Гарячої, А.М.Богосвятської, не пишаючись і не стаючи в менторську позу, мовою серця говорила про сучасні освітні проблеми і шляхи їх вирішення... Такі люди, такі думки, такі ідеї... треба тільки відчинити двері свого сприйняття, треба тільки взяти на себе працю бути не гвинтиком освітньої системи, а ОСОБИСТІСТЮ, що гідно виконує свою вчительську місію...Було враження, наче повернулась до свого істинного, чого гріха таїти, глибоко прихованого внутрішнього "Я"... Як у дитинстві, пам’ятаєте, коли мама і тато поруч і відчуття повної безпеки і щастя...і не хотілося виходити... Так мало треба нам усім, щоби це відчуття стало звичним способом буття, так мізерно мало, бо не потребує тих рятівних і проклятих грошей, залежність від яких глибоко принижує саму суть Вчителя ( упевнена, що величезна кількість учителів відмовили собі у можливості взяти участь у роботі Читань саме через фінансову політику держави), просто трішки більше уваги до ближнього, просто щирість, просто само- і взаємоповага, просто любов... і так чомусь неподоланно донині важко, щоби духовний гуманізм став нормою життя суспільства... Незабутні зустрічі, нові знайомства, переплетіння російської й української, щирі сльози  вболівання за Україну і палке бажання МИРУ... Учителю, вкажи шлях краси духу - назва Читань як  заклик до педагогічної громадськості...Мабуть, кожен із нас ітиме своїм шляхом, але, головне, щоб ми всі йшли в одному напрямку...Єднаймося! Запрошуємо до Львова для участі в заходах Міжнародного конкурсу з гуманної педагогіки "Кожна дитина - національне надбання країни і держави"!

Валентина Матяшук,
Львів, 10 листопада 2014р