16 квітня 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області батьки та всі, хто прагне вносити у свою щоденну співпрацю з дітьми ідеї класиків Педагогічної Думки, ідеї Світла і Любові.

    Модератор Студій - Вікторія Коломієць, психолог, учитель  російської мови та зарубіжної літератури еколого-природничого ліцею м. Києва.  , - спрямувала роботу учасників Студій до пошуків духовної єдності між учнем і учителем .

    «Кожен із нас є творцем свого суб’єктивного освітнього поля, в яке втягуємо дітей або окрему Дитину. Сила і якість впливу цього поля залежить від нашої особистості та нашої культури: характеру, вдачі, почуттів, думок, знань, устремлінь, світогляду»

    Маніфест гуманної педагогіки

    Учитель – той, хто дарує Світло

    «Животворящий  імпульс не може бути отриманий із книг. Душа може отримувати спонукання тільки від іншої душі і нізвідки більше. Ми можемо вивчати книги ціле життя, можемо стати дуже розвиненими розумово; але врешті побачимо, що зовсім не розвинулися духовно. Щоб оживотворити дух , побудження має виходити від іншої душі» . Так говорить індійський філософ, громадський діяч Свамі Вівекананда.

    «Без духовної спільності істинне виховання не відбудеться», - наголошує В. О. Сухомлинський

    Януш Корчак  закликає бути уважним до дітей: «Найважливіші зустрічі людини – його зустрічі з дітьми.  Звертайте більше уваги на них: ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині».

    Виховання Дитини може відбутися за умови самовиховання та самовдосконалення Вчителя. Шляхи духовного вдосконалення:

    - виховувати високу культуру почуттів (розвиток почуття любові);

    - виховувати в собі потребу в іншій людині (дитині);

    - свідомо утримуватися від прояву нижчих якостей і стверджувати високі;

    - нічого не робити рефлекторно, знаходити час для роздумів;

    - звертатися до класики.

    Вчитель, що є творцем свого суб’єктивного освітнього поля,  формує неповторний  внутрішній духовний світ, до якого залучає  дітей або окрему Дитину.

    Педагогічні ситуації  та висновки

    «Заплаканий геній» В.О. Сухомлинський

    «Виховання морального гідності, побудоване на порівнянні: будь таким, як хороший Іван, і не будь таким, як поганий Петро, - розбещує вже маленьких дітей, для підлітка ж воно - духовна отрута. Учитель завжди протиставляв здатності відмінника бездарним трієчникам. В голові підлітка вкоренилася думка: я хороший тому, що є погані. Нехай кожному буде чим пишатися. Почуття поваги до самого себе - це благородне і безкорисливе почуття; в ньому виражається тонкість, краса, велич взаємин між людьми. Особливо відчутно чисте, благородне почуття гордості за себе тоді, коли людина, немов у дзеркалі, бачить себе в іншій людині, тобто коли щось добре, що є в ньому самому, він вкладає, втілює в іншій людині».

    «Перший крок»  В.Ф. Бак

    «...Утром следующего дня через пять минут после начала уроков нахожу 11-Б класс, вызываю Любу в коридор. Она выходит, не поднимая глаз, на лице  - следы печальных мыслей. Я прошу у неё прощения просто и искренне, обнимая за плечи, и вдруг, она, рыдая, прижимается ко мне и крепко обнимает, ничего не говоря, тихо плачет. Понимаю, что и она страдала, хотела как-то исправить ситуацию, но не знала как.

    Я, учительница, которой нагрубила ученица, первая прошу у неё прощения и испытываю от этого радость. Нам с Любой в эти несколько секунд по-настоящему хорошо, и мы понимаем без слов, что отметки, рейтинги, жизненные успех или поражение – ничто в сравнении с человеческими чувствами прощения, благодарности, тепла и дружбы».

    «Котячий концерт » Януш Корчак

    «І знову життя навчило мене, що витоки нашого благополуччя часом лежать там, де, як вважали ми, спіткала нас катастрофа, що бурхлива криза - часто початок одужання.

    Проводячи на інший день бесіду в лісі, я вперше говорив з хлопцями, а не хлопцям, і говорив не про те, якими я хочу, щоб вони були, а про те, якими вони самі хочуть і можуть бути.

    Саме тоді я вперше зрозумів, що у дітей можна багато чому навчитися, що і діти вимагають, ставлять умови і роблять застереження, і мають на це право».

    Присутні вчителі поділилися незабутніми прикладами з власної педагогічної практики!

     

    А в яких прийомах на Вашому уроці відбувається пошук духовної спільності?


    4 та 5 квітня 2016 року у Фастівській ЗОШ І-ІІІ ст. №10, яка є міським опорним закладом з упровадження особистісно  зорієнтованого навчання на принципах Гуманної Педагогіки Ш.О.Амонашвілі, пройшов перший день семінару для вчителів школи з проблеми "Методологічні основи Гуманної Педагогіки". Семінар проводив Станіслав Леонідович Крук, президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького національного університету, Лауреат премії ім.Богдана Хмельницького, Лицар Гуманної Педагогіки.

    Основним ключовим питанням було приєднання ЗОШ №10 та ДНЗ №11 м. Фастова до проведення дослідно-експериментальної роботи «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки». У семінарі також взяла активну участь керівник Фастівського міського центру Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, завідувач дитячим садочком №11 "Дзвіночок" Назаренко Юлія Павлівна.


    На семінарі висвітлювались питання основної мети "Школи Життя" Ш.Амонашвілі - "облагородження душі та серця дитини". На семінарі також проходило обговорення доцільності та шляхи реалізації ідей Гуманної Педагогіки. Станіслав Леонідович Крук зупинився на такому важливому аспекті діяльності як натхнення та спрямування педагога на творче сподвижництво. Саме це і є основою Кодексу честі та служіння учителя у справі виховання дитини. В цілому семінар справив незабутні враження і учасники зібрання окреслили основні стратегічні напрямки подальшої співпраці з партнерами.

    05.04.2016 року відбулася зустріч з міським головою Михайлом Нетяжуком, на якій були присутні виконуюча обов'язки начальника управління освіти Єриш Н.Л., автор семінару Крук С.Л., директор школи Чіпко Л.Д. та керівник Фастівського міського центру Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, завідувач дитячим садочком №11 "Дзвіночок" Назаренко Ю.П. Учасники зустрічі обговорили умови ефективної роботи закладів освіти з упровадження гуманно-особистісних принципів навчання.

     

    Дякуємо всім небайдужим, хто долучився до нашої спільної діяльності по вихованню гуманної особистості сучасного дошкільника та школяра!!!


    У в а г а !

    Шановні учасники Київських Студій гуманної педагогіки !

    З незалежних від нас причин зустріч учасників Київських Студій переноситься з 23 на 16 квітня 2016р. (на тиждень раніше). Перепрошуємо за вимушені зміни та запрошуєм всіх на 16 квітня!

     

    Оргкомітет

    Шановні колеги!

    З 2011 року щорічно з ініціативи Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки (МЦГП) та Всеукраїнської Асоціації Гуманної Педагогіки відбуваються Уроки Доброти. Пропонуємо  Вам провести  03.03.2016 року Єдиний День Уроків Доброти у Вашій школі з теми  «Жити, щоб залишити по собі слід». Для роздумів над темою зверніться до нової книги Ш.О.Амонашвілі «Перлини пам’яті», опублікованій на сайті МЦГП  (http://www.gumannajapedagogika.com/).

    Форма проведення  може бути різноманітною: урок, виховний захід, круглий стіл та ін. Коротке повідомлення про проведений захід з 1-2 фотографіями для розміщення на сайті Всеукраїнської Асоціації гуманної педагогіки надсилайте до 10.03.2016 р. з позначкою «Уроки Доброти» на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (Людмилі Мазур)  або Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (Бак Вікторії).

    Для розміщення інформації на сайті МЦГП матеріали надсилати (Олексєєнко Ірині) Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

    Бажаємо творчого натхнення та цікавих знахідок.

     

    Оргкомітет Всеукраїнської Асоціації Гуманної Педагогіки

    Please publish modules in offcanvas position.