За сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації 15 лютого 2014р. у Будинку учителя за адресою: вул. Володимирська, 57 відбулися Київські Студії гуманної педагогіки.
Тема: «Особистісно-індивідуальний підхід до учнів у початковій школі»
Лейтмотив: «Учень - це душа, яка шукає (прагне) світла»
Маніфест гуманної педагогіки
Модератор – Копосов Павло Германович, кандидат педагогічних наук, методист Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України.
Павло Германович представив аудиторії авторську практику особистісно-індивідуального підходу до учнів початкової школи у світлі ідей Маніфесту гуманної педагогіки. Запропоновані методи роботи з дітьми викликали у присутніх щирий інтерес і жваву дискусію.
Учасники Студій визначили для себе, що:
Мета гуманістичної освіти ґрунтується на забезпеченні природних потреб людини та її прагнень. Гуманістична освіта передбачає створення таких умов для учня, які сприяють його індивідуальному життєтворенню, а саме;
- задовольняють природну потребу у розвитку;
- всебічну суб’єктну активність у мисленні й дії;
- суб’єктне самовизначення;
- самореалізацію через самотворення власної особистості й актуалізацію своїх можливостей у дії;
- самопізнання та постійне самовдосконалення;
- пристосування до оточення, що постійно змінюється.
Основоположним у цьому процесі має стати принцип індивідуального підходу до учнів, що дає змогу в умовах колективної навчальної роботи кожному учневі йти до оволодіння навчальним матеріалом своїм шляхом. Реалізуючи цей принцип, потрібно враховувати рівень розумового розвитку дітей, їх знань і вмінь, пізнавальної та практичної самостійності, інтересів, вольового розвитку, працездатності. Для цього учитель повинен уважно вивчити кожну дитину, знати їх індивідуальні інтереси та схильності, мотиви навчання, задатки, здібності, рівень загально-пізнавальних умінь і навичок.
Важливим при індивідуальному підході є постійний моніторинг процесу засвоєння знань, умінь і навичок учнів. Що забезпечує постійний контроль з боку учителя і самоконтроль з боку учня? Контроль завжди супроводжується оцінкою. Тож до оцінки учитель має підійти не формально, а виходячи з успішних навчальних кроків учнів.
Навчання, уроки, виконання завдань, постійне одержання оцінок ні в якому разі не повинні стати єдиною і всепоглинаючою міркою, якою вимірюється, оцінюється дитина, яка сприймає, переживає цю оцінку, це щоденне вимірювання з особливою гостротою і вразливістю. Вона повинна на власному досвіді переконатися, що її вимірюють багатьма мірами, до неї підходять з різних боків, що її люблять і поважають.
Навчальна діяльність - обернений на самого себе процес перетворення. Він потребує постійного самоконтролю від того, хто навчається. Без нього не формується повноцінна учбова діяльність, а, отже, і повноцінна особистість. Звичка до оцінки із зовні не стимулює внутрішньої самооцінки. Таким чином, відсутність самооцінки спотворює не лише учбову діяльність, а й формування особистості. Вчитель та батьки бачать учня лише через призму оцінки. А в результаті страждає дитина.
Кожен навчальний предмет має свої специфічні методичні засоби для здійснення контролю і самоконтролю, оцінки й самооцінки в навчальній діяльності. Ці засоби повинні в першу чергу сприяти успішності навчально-виховного процесу.
Основна мета особистісно-індивідуального підходу на засадах гуманної педагогіки є формування цілісної, розвинутої, духовно збагаченої особистості учня.
***
Наступна зустріч учасників Київських Студій гуманної педагогіки відбудеться 15 березня 2014р. у Будинку учителя за адресою: вул. Володимирська, 57, ауд.103.
Тема: Особливості спілкування вчителя з сучасними учнями.
Модератор – О.В. Баніт, кандидат педагогічних наук, молодший науковий співробітник Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.
Запрошуємо всіх охочих до співпраці! Пропонуйте для оприлюднення та демонстрацій на Студіях свої напрацювання, презентації, набутий досвід у спілкуванні з учнями і батьками, усе, що може сприяти поліпшенню навчально-виховного процесу.
Участь у роботі Студій безкоштовна.
Контакти: e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Хоменко Зінаїда Іванівна – модератор Студій, заступник голови Київського міського центру гуманної педагогіки, кандидат психологічних наук, 093-541-29-27, (044) 425-47-43;
Подгорна Наталія Володимирівна – секретар Київського міського центру гуманної педагогіки, 095-804-33-58 068-356-28-18, (044)274-49-30;
Коломієць Вікторія Володимирівна – робота сайту, 095-824-12-88, 098-236-02-50, (044)223-02-20.
Оргкомітет