Українська (UKR)Російська (RUS)

Уроки

Бак В.Ф. "Основні вимоги до уроку з точки зору духовного гуманізму"

Вступ

Аналіз різних джерел показав, що урок, побудований на основі духовного гуманізму (гуманний урок), має ряд суттєвих особливостей, що відображають цілісний педагогічний процес. «Гарантом цілісного педагогічного процесу є життя дитини. Урок слід осмислити не як основну форму організації процесу навчання, а як акумулятор життя дитини в цілому, життя дітей в цілому, створюючи тим самим другий рівень життя дітей, більш цікавий, багатогранний та багатий, ніж їх спонтанне життя» [1, с.249 - 250].

В цілісному підході навчання та виховання не розділяються. Цей процес єдиний і весь зміст навчального матеріалу спрямовано на навчання та виховання одночасно. Відповідаючи тим самим актуальному стану учня. Тому вчитель не ігнорує стан учня, а займає його позицію та робить так, щоб рух дитини з її багатогранним змістом в якійсь мірі збігався з намірами вчителя. У цьому розкривається суть виховання учня життям і за допомогою самого життя.

Дитина приходить до школи не лише для засвоєння нового матеріалу, вона приходить зі своїм життєвим досвідом, який необхідно враховувати: «Урок в школі повинен бути не лише основною формою організації навчання, але й основною та провідною формою організації та спрямування всього життя дітей та кожного школяра окремо» [2, с. 230]. На уроках необхідно створювати учням умови для того, щоб вони жили (А.Н. Леонтьєв), а не готувались до життя.

Виходячи з фундаментального для педагогіки положення Л.С.Виготського, про те що «навчання має випереджати розвиток і вести його за собою» [3, с.124], матеріал уроку повинен подаватися з урахуванням не тільки актуального рівня розвитку учнів, а й з урахуванням їх найближчого розвитку. Протиріччя, яке в даному випадку виникає, вирішується через співробітництво дитини і дорослого, учня і вчителя. Тому правильно організована співпраця на уроці між вчителем і учнем – основа успішного навчання та освіти. «У школі дитина навчається не тому, що вона вміє робити самостійно, а тому, що вона робити не вміє, але це виявляється для неї доступним у співпраці з учителем і під його керівництвом» [1, с 133].

Під час підготовки гуманного уроку, важливим є вміння вчителя співпрацювати з учнем. Не пригнічувати, не залишати його наодинці з самим собою у розв’язанні навчальних завдань, а співпрацювати.

Детальніше...

 

Толстикова Л.Г. Урок ко Дню культуры

УРОК КО ДНЮ КУЛЬТУРЫ

Класс 4 – 5.

Тема: "Рано или поздно зерно культуры прорастет".

"Благая весть"

Форма проведения урока; урок – размышление.

Цель урока; утвердить в детях понятие о необходимости защиты культуры во всех ее проявлениях, осознанной необходимости жить по законам духовности, красоты, знаний и любви.

Оборудование; мульти – медийная доска, презентация к уроку, текст притчи «Два ангела» Ш.А.Амонашвили, очерк «Три ключа» Е. И. Рерих.

Детальніше...

 

Біла Ірина Олексіївна. Постаті гуманної педагогіки.

Форма проведення: інтерактивний урок

Лейтмотив: Любов виховується любов'ю, Доброта виховується добротою, Чесність виховується чесністю, Духовність виховується духовністю, Моральність виховується моральністю...

Головна ідея: вихователь, спрямовуючи кроки дитини, тримає в руках його долю. Вірним помічником вчителя є Світло педагогів – гуманістів.

Детальніше...

 

Бак В. Ф." Эволюция органического мира "

Открытые уроки

Бак В.Ф. «Эволюция органического мира.

Основные направления и возможные перспективы

(Что ждёт человечество в будущем?) 

разработка урока по биологии на основе целостного подхода

к образовательному курсу «Биология» для 11 класса

 

Бак В.Ф.
Основные направления и возможные перспективы

(Что ждёт человечество в будущем?)

разработка урока по биологии

на основе целостного подхода

к образовательному курсу «Биология»

для 11 класса

http://art-roerich.org.ua/humaneped/open_lessons.html

 

Пространство урока организовано таким образом, чтобы биологический материал, раскрывающий тему, служил той средой, в которой развивается живая человеческая мысль юношей и девушек. Чтобы потребность в философско-обобщённом мышлении молодых людей находила удовлетворение в поиске ответов на вопросы о строении  и возникновении нашего мира, своём предназначении в нём и о будущем мира, частью которого чувствуют себя выпускники. Урок, таким образом, из урока биологии перерастает в урок образовательного курса биологии, который не только передаёт сумму знаний, а воспитывает мировоззрение ученика.

Детальніше...

 
Більше статтей...