Українська (UKR)Російська (RUS)

Новини

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 30 травня 2016 року

30 травня 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної  адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації  відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва та Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю  з учнями ідеї  Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї  Світла і Любові.

Тема зустрічі: «Освіта від Серця до Серця або  кроки  школи гуманної педагогіки в Києві»

Лейтмотив: «Учитель усвідомлює виключне значення своєї суб’єктивної волі в творенні освітнього процесу, тому постійно зайнятий вдосконаленням свого характеру, поглядів, педагогічної майстерності, духовно-морального світу, шукає і творить в собі педагога від Світла для дітей Світла»

Кодекс честі  і служіння вчителя

Розпочав роботу студій Ігор Ерметов, Голова київського центру ВАГП. Ігор Олегович акцентував увагу слухачів на відповідальності професії вчителя.

Ірина Ковалевська,  директор спеціалізованої школи  №322 Деснянського району м. Києва, вчитель-методист  представила учителів школи, які виявили бажання працювати за програмою особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки. Це такі вчителі:

Пікуля Лідія Павлівна, вчитель вищої категорії,  «вчитель-методист»;

Гриненко Катерина Петрівна, вчитель вищої категорії, «вчитель-методист»;

Бобко Наталія Вікторівна, вчитель вищої категорії,«старший вчитель";

Шаповалова Тетяна Миколаївна, вчитель вищої категорії,  «вчитель-методист»;

Павленко Галина Дмитрівна, вчитель вищої категорії.

Адреса сайту спеціалізованої школи  №322, яка працює за програмою гуманної педагогіки: http://sch322kiev.at.ua/

Детальніше...

 

Дослідно-експериментальна робота «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки» в навчальних закладах України

Шановні керівники департаментів, управлінь та відділів освіти, середніх загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, вчителі, вихователі, методисти!

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки (надалі Асоціація) розробила Програму дослідно-експериментальної роботи  «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки» та ініціювала  її проведення в середніх загальноосвітніх  та дошкільних навчальних  закладах України.

Робота здійснюється разом з департаментами, управліннями та відділами освіти тих областей, де впроваджується цей експеримент. В цій  роботі беруть участь педагогічні академії, інститути, університети відповідних областей.

Заявка та Програма для шкіл затверджена Міністерством освіти і науки України наказом №22 від 17.01.2015р. (додається);

Заявка та Програма для дошкільних навчальних закладів  затверджена наказом №190 від 29.02.2016 (додається).

Експеримент в школах розпочав свою ходу в 2015 році на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 22 імені Олега Ольжича відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.01.2015 року № 22 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 22 ім. О. Ольжича».

В дошкільних навчальних закладах експеримент розпочався в 2016р. на базі ДНЗ Херсонської області: Станіславського ясел-садка Білозерського району,  ясел-садка № 7 Новокаховської міської ради,  дитячого садка № 1 компенсуючого типу для дітей з вадами мови Новокаховської  міської ради,  відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.02.2016 року № 190 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільних навчальних закладів Херсонської області».

Будь-які школи та дошкільні навчальні заклади  України можуть  приєднатися до експерименту. Деякі вже приєдналися.

Запрошуємо також інші школи та дошкільні навчальні заклади  України приєднатися до експерименту.

Ті ЗНЗ та ДНЗ, які бажають приєднатися до експерименту пишуть лист-клопотання  до місцевого органу управління-районо, районо до  міського, міський до обласного, обласний до Миністерства освіти України.

Школи  та ДНЗ, що вже в експерименті та ті, що долучилися до експерименту надсилають звіт до Крука С.Л. - президента Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, а він звітує перед комісією Міністерства освіти України  за всіх, хто в експерименті. Всі звітують на одну дату по етапах, як записано в Програмі.

Конкретна дата  звітування повідомляється заздалегідь.

Асоціація надає методичну та практичну допомогу навчальним закладам у підготовці документів та проведенні експерименту, підготовці звітних матеріалів; проводить відповідні семінари та консультації. За запрошенням школи  чи ДНЗ науковий керівник-керівник проекту Станіслав Леонідович Крук проводить з виїздом на місце відповідні консультації та семінари.

За детальною інформацією звертатися до наукового керівника-керівника проекту Станіслава Леонідовича Крука:

Тел.: 096-535-97-79; 093-920-73-37; 050-526-17-71

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Додаток:

1.Наказ МОН України від 17.01.2015 №22 із затвердженими  Програмо та Заявкою на проведення дослідно-експериментальної роботи в школах.

2. Наказ МОН України від 29.02.2016  №190  із затвердженими Програмою Заявкою на проведення дослідно-експериментальної роботи в ДНЗ.

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної  Педагогіки

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 16 квітня 2016 року

16 квітня 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області батьки та всі, хто прагне вносити у свою щоденну співпрацю з дітьми ідеї класиків Педагогічної Думки, ідеї Світла і Любові.

Модератор Студій - Вікторія Коломієць, психолог, учитель  російської мови та зарубіжної літератури еколого-природничого ліцею  м. Києва, - спрямувала роботу  учасників Студій до пошуків  духовної єдності між учнем і учителем .

«Кожен із нас є творцем свого суб’єктивного освітнього поля, в яке втягуємо дітей або окрему Дитину. Сила і якість впливу цього поля залежить від нашої особистості та нашої культури: характеру, вдачі, почуттів, думок, знань, устремлінь, світогляду»

Маніфест гуманної педагогіки

Учитель – той, хто дарує Світло

«Животворящий  імпульс не може бути отриманий із книг. Душа може отримувати спонукання тільки від іншої душі і нізвідки більше. Ми можемо вивчати книги ціле життя, можемо стати дуже розвиненими розумово; але врешті побачимо, що зовсім не розвинулися духовно. Щоб оживотворити дух, побудження має виходити від іншої душі» . Так говорить індійський філософ, громадський діяч Свамі Вівекананда.

«Без духовної спільності істинне виховання не відбудеться», - наголошує В. О. Сухомлинський

Януш Корчак  закликає бути уважним до дітей: «Найважливіші зустрічі людини – його зустрічі з дітьми.  Звертайте більше уваги на них: ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині».

Виховання Дитини може відбутися за умови самовиховання та самовдосконалення Вчителя. Шляхи духовного вдосконалення:

- виховувати високу культуру почуттів (розвиток почуття любові);

- виховувати в собі потребу в іншій людині (дитині);

- свідомо утримуватися від прояву нижчих якостей і стверджувати високі;

- нічого не робити рефлекторно, знаходити час для роздумів;

- звертатися до класики.

Вчитель, що є творцем свого суб’єктивного освітнього поля,  формує неповторний  внутрішній духовний світ, до якого залучає  дітей або окрему Дитину.

Педагогічні ситуації  та висновки

«Заплаканий геній» В.О. Сухомлинський

«Виховання морального гідності, побудоване на порівнянні: будь таким, як хороший Іван, і не будь таким, як поганий Петро, - розбещує вже маленьких дітей, для підлітка ж воно - духовна отрута. Учитель завжди протиставляв здатності відмінника бездарним трієчникам. В голові підлітка вкоренилася думка: я хороший тому, що є погані. Нехай кожному буде чим пишатися. Почуття поваги до самого себе - це благородне і безкорисливе почуття; в ньому виражається витонченість, краса, велич взаємин між людьми. Особливо відчутно чисте, благородне почуття гордості за себе тоді, коли людина, немов у дзеркалі, бачить себе в іншій людині, тобто коли щось добре, що є в ньому самому, він вкладає, втілює в іншій людині».

«Перший крок»  В.Ф. Бак

«...Утром следующего дня через пять минут после начала уроков нахожу 11-Б класс, вызываю Любу в коридор. Она выходит, не поднимая глаз, на лице  - следы печальных мыслей. Я прошу у неё прощения просто и искренне, обнимая за плечи, и вдруг, она, рыдая, прижимается ко мне и крепко обнимает, ничего не говоря, тихо плачет. Понимаю, что и она страдала, хотела как-то исправить ситуацию, но не знала как.

Я, учительница, которой нагрубила ученица, первая прошу у неё прощения и испытываю от этого радость. Нам с Любой в эти несколько секунд по-настоящему хорошо, и мы понимаем без слов, что отметки, рейтинги, жизненные успех или поражение – ничто в сравнении с человеческими чувствами прощения, благодарности, тепла и дружбы».

«Котячий концерт » Януш Корчак

«І знову життя навчило мене, що витоки нашого благополуччя часом лежать там, де, як вважали ми, спіткала нас катастрофа, що бурхлива криза - часто початок одужання.

Проводячи на інший день бесіду в лісі, я вперше говорив з хлопцями, а не хлопцям, і говорив не про те, якими я хочу, щоб вони були, а про те, якими вони самі хочуть і можуть бути.

Саме тоді я вперше зрозумів, що у дітей можна багато чому навчитися, що і діти вимагають, ставлять умови і роблять застереження, і мають на це право».

Присутні вчителі поділилися незабутніми прикладами з власної педагогічної практики!

А в яких прийомах на Вашому уроці відбувається пошук духовної спільності?


 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 20 лютого 2016 року

 

20 лютого 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модератор Студій - Ніна Салієнко, лікар-методист Дніпропетровського Центру здоров’я, голова Дніпропетровського обласного центру та член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, - спрямувала роботу  учасників Студій пізнанню двоїстої природи людини.

«Людина була і протягом всієї історії залишається двоїстою, причетною до двох світів – вищого божественного світу, який вона в собі відображає, світу вільного; і світу природного, в який людина занурена, долю якого вона розділяє і який багатьма шляхами діє на людину і пов'язує її по руках і ногах настільки, що свідомість її затьмарюється, забувається її вище походження, її причетність до вищої духовної діяльності». Ці слова належать відомому філософу «срібної доби» М. Бєрдяєву.

Людина загубила щастя, тому що щастя – категорія духовна.

Як же пробудити, ствердити в дитині прояви вищої природи? Відповідь дає В. О. Сухомлинський: через культ (шанування) Батьківщини, Матері, Книги.

Любов до Батьківщини розкриває серце дитини через потоки високих образів, життя героїв, які дорожили іншими більше, ніж собою. Проживання подвигу витончує уяву, захоплення, устремління. Надособистісні почуття навіть випереджають думку!


Любов до Матері виховується  у сім'ї через відносини батьків з дитиною, сумісну працю, творчість, співпереживання іншим людям.

Культ Книги розвиває абстрактне мислення, вміння обирати життєвий шлях. Нажаль, деякі книги захоплюють і розвивають нижчу природу. Важливо зупинитися, постійно розмірковувати, вміти читати «між рядків». Велику роль у вихованні вищих почуттів відіграє казка, притча.

Наближається нова епоха, відходять у минуле відносини, що спиралися на тиранію та рабство. Школа має спрямувати суспільство на розвиток принципово нових якостей особистості: безумовну любов, великодушність, повагу, добросердечність, вміння співпрацювати, самостійність у прийнятті рішень і відповідальність за їх наслідки.

«..людиною ти народився, але Людиною повинен стати. Жодної людської риси природа  не дає сама - все тільки виховується», - зазначав В.О.Сухомлинський. Поки ми не навчимося піклуватися про людей і не виховаємо почуття  відповідальності за все, що навколо відбувається, не станемо  Людиною. Людина з великої літери називається героєм, а дія її - подвигом.

Кожна людина - алмаз, який може очистити або не очистити себе. У тій мірі в якій він очищений, через нього сяє вічне Світло. Тому справа людини не намагатися світити, а намагатися очистити себе, тобто постійно працювати над покращенням свого характеру. Такий висновок зробили учасники зустрічі.

Наступне засідання Київських Студій відбудеться 19 березня. Ми чекаємо на Вас!

 
Більше статтей...