Українська (UKR)

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 20 лютого 2016 року

 

20 лютого 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модератор Студій - Ніна Салієнко, лікар-методист Дніпропетровського Центру здоров’я, голова Дніпропетровського обласного центру та член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, - спрямувала роботу  учасників Студій пізнанню двоїстої природи людини.

«Людина була і протягом всієї історії залишається двоїстою, причетною до двох світів – вищого божественного світу, який вона в собі відображає, світу вільного; і світу природного, в який людина занурена, долю якого вона розділяє і який багатьма шляхами діє на людину і пов'язує її по руках і ногах настільки, що свідомість її затьмарюється, забувається її вище походження, її причетність до вищої духовної діяльності». Ці слова належать відомому філософу «срібної доби» М. Бєрдяєву.

Людина загубила щастя, тому що щастя – категорія духовна.

Як же пробудити, ствердити в дитині прояви вищої природи? Відповідь дає В. О. Сухомлинський: через культ (шанування) Батьківщини, Матері, Книги.

Любов до Батьківщини розкриває серце дитини через потоки високих образів, життя героїв, які дорожили іншими більше, ніж собою. Проживання подвигу витончує уяву, захоплення, устремління. Надособистісні почуття навіть випереджають думку!


Любов до Матері виховується  у сім'ї через відносини батьків з дитиною, сумісну працю, творчість, співпереживання іншим людям.

Культ Книги розвиває абстрактне мислення, вміння обирати життєвий шлях. Нажаль, деякі книги захоплюють і розвивають нижчу природу. Важливо зупинитися, постійно розмірковувати, вміти читати «між рядків». Велику роль у вихованні вищих почуттів відіграє казка, притча.

Наближається нова епоха, відходять у минуле відносини, що спиралися на тиранію та рабство. Школа має спрямувати суспільство на розвиток принципово нових якостей особистості: безумовну любов, великодушність, повагу, добросердечність, вміння співпрацювати, самостійність у прийнятті рішень і відповідальність за їх наслідки.

«..людиною ти народився, але Людиною повинен стати. Жодної людської риси природа  не дає сама - все тільки виховується», - зазначав В.О.Сухомлинський. Поки ми не навчимося піклуватися про людей і не виховаємо почуття  відповідальності за все, що навколо відбувається, не станемо  Людиною. Людина з великої літери називається героєм, а дія її - подвигом.

Кожна людина - алмаз, який може очистити або не очистити себе. У тій мірі в якій він очищений, через нього сяє вічне Світло. Тому справа людини не намагатися світити, а намагатися очистити себе, тобто постійно працювати над покращенням свого характеру. Такий висновок зробили учасники зустрічі.

Наступне засідання Київських Студій відбудеться 19 березня. Ми чекаємо на Вас!

 

Семінар «Методологічні основи Гуманної Педагогіки»

15 та 16 січня 2016 року в м. Фастові на базі ДНЗ №11 «Дзвіночок» Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області відбувся семінар «Методологічні основи Гуманної Педагогіки».

Організатором семінару став Фастівський міський центр Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки.


Семінар провів  Станіслав Леонідович Крук,  президент Всеукраїнської культурно – освітньої асоціації Гуманної Педагогіки (Асоціація), кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького національного університету, Лауреат премії ім.Богдана Хмельницького,  Лицар Гуманної Педагогіки.

В роботі семінару взяли участь педагоги, вихователі, працівники Управління освіти,  а також віце-президент Асоціації, голова Київського міського центру Асоціації, лікар, психолог, член Координаційної ради МЦГП, Лицар Гуманної Педагогіки – Ерметов Ігор Олегович.


З привітальним словом,  побажаннями успіхів та натхнення до присутніх звернулась в.о. начальника Управління освіти Єриш Наталія Леонідівна.

Протягом двох днів роботи семінару розглядались основні ідеї та поняття гуманної педагогіки, її витоки, практика самовдосконалення педагогів та вихователів,  робота з дітьми, актуальність гуманної педагогіки  на сучасному етапі розвитку свідомості людства.

Були розглянуті питання приєднання до проведення дослідно-експериментальної роботи «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно орієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в дошкільному навчальному закладі»,  яка в Україні була започаткована  Асоціацією в 2015 році.

Зустріч залишила незабутні враження на учасників семінару, панувала особлива атмосфера взаєморозуміння, відчуття важливості спільної справи.

 

Створення навчальних закладiв гуманної педагогіки

Шановні керівники департаментів, управлінь та відділів освіти, середніх загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів,

вчителі, вихователі, методисти!

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки (надалі Асоціація) розробила Програму дослідно-експериментальної роботи  «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки»  та ініціювала  її проведення в середніх загальноосвітніх  та дошкільних навчальних  закладах України (додається).  Робота здійснюється разом з департаментами, управліннями та відділами освіти тих областей, де впроваджується цей експеримент. В цій  роботі беруть участь педагогічні академії, інститути, університети відповідних областей. Програма затверджена Міністерством освіти і науки України (наказ від 17.01.2015р. №22).

Експеримент розпочав свою ходу в 2015 році на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів 22 імені Олега Ольжича відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.01.2015 року № 22 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 22 ім. О. Ольжича».

Наукові керівники:

Максименко Сергій Дмитрович, академік НАПН України, доктор психологічних наук, професор, директор Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України;

Амонашвілі Шалва Олександрович, академік, іноземний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, почесний доктор Хмельницького національного університету, почесний президент Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки.

Науковий керівник-керівник проекту – Крук Станіслав Леонідович, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру інноваційної педагогіки та психології, доцент кафедри практичної психології та педагогіки Хмельницького національного університету, президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації  Гуманної Педагогіки.

Бажаючі можуть приєднатися до цієї дослідно-експериментальної роботи.

Асоціація надає методичну та практичну допомогу навчальним закладам у підготовці документів та проведенні експерименту, проводить відповідні семінари та консультації.

За детальною інформацією звертатися до наукового керівника-керівника проекту Станіслава Леонідовича Крука:

Тел.: 096-535-97-79; 093-920-73-37; 050-526-17-71

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Додаток:

1.Наказ МОН України від 17.01.2015 №22 з затвердженими Заявкою на проведення дослідно-експериментальної роботи та  Програмою дослідно-експериментальної роботи.

 

Всеукраїнська культурно-освітня асоціація
Гуманної Педагогіки

Attachments:
Download this file (Nakaz_17.01.2015.pdf)Nakaz_17.01.2015.pdf(491 Kb)
 

Десяті Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам’яті»

 

21–22 листопада 2015 року за сприяння Міністерства освіти і науки України в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова відбулися ювілейні Десяті Всеукраїнські Читання з гуманної педагогіки «Виховуватися в моральному кліматі пам’яті».

На Читаннях було розглянуто два найважливіших поняття в контексті духовного гуманізму: «ПАМ’ЯТЬ» і «ВИХОВАННЯ». Учасники Читань в Творчих майстернях, на Майстер-класах, в своїх міркуваннях намагалися осягнути і повернути цим та іншим поняттям їхній сокровенний зміст, внаслідок чого відкривалися прекрасні горизонти гуманної педагогічної свідомості.


В читаннях взяли участь 560 представників (учителі, вихователі, керівники освітніх установ, методичні працівники, студенти та інш.) з усіх областей України.

Організатори Читань: Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки, Департамент освіти та науки, молоді та спорту Київської міськдержадміністрації, Департамент освіти та науки Київської облдержадміністрації, Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПНУ, Інститут проблем виховання НАПН України, Хмельницький національний університет, Подільський культурно-просвітницький центр ім.М.К.Реріха.


Відкрив Читання С. Л. Крук, к.п.н., президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки (ВАГП), віце-президент Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, директор Центру інноваційної педагогіки та психології Хмельницького Національного університету, доцент, Лицар Гуманної Педагогіки.

В системі он-лайн звернувся до учасників Читань Ш.О.Амонашвілі, академік, доктор психологічних наук, професор, іноземний член Національної Академії Педагогічних Наук України, почесний президент Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки.

З доповідями виступили:


- «Дороговкази до духовності особистості», І. Д. Бех - директор Інституту проблем виховання НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України;


- «Методологія духовного гуманізму», В. Ф. Бак - учитель біології НВК № 11 м. Артемівська Донецької області, учитель-методист, кандидат педагогічних наук, Відмінник освіти України, віце-президент ВАГП, Лицар Гуманної Педагогіки;

- «Енерго-інформаційні основи пам"яті цивілізацій», М. В. Курик, директор Українського інституту екології людини, доктор фізико-математичних наук, професор, гість Читань.

Детальніше...

 

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 28 листопада 2015 р.

28 листопада 2015 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м.Києва, Київської області та м. Рівне, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Тема зустрічі: Створення духовної спільності між учителем і учнем

«Кожен із нас є творцем свого суб’єктивного освітнього поля, в яке залучаємо дітей або окрему Дитину. Сила і якість впливу цього поля залежить від нашої особистості та нашої культури: характеру, вдачі, почуттів, думок, знань, устремлінь, світогляду»

Кодекс честі і служіння учителя

Форма проведення: семінар-практикум

Модератор: Зінаїда Іванівна Хоменко, кандидат психологічних наук, член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, заступник Голови Київського міського центру ВАГП, науковий консультант експериментальної школи гуманної педагогіки.

Духовна спільність між вчителем і учнем є запорукою виховного впливу. Про це писав Василь Олександрович Сухомлинський, на це вказували всі педагоги-гуманісти.

Учень сприймає енергію впливу вчителя, якщо цей вплив буде наповнений повагою і любов’ю до особистості дитини.

Учасники Студій, об’єднавшись в групи, шукали шляхи створення духовної спільності між вчителем і учнем. Розвиток гуманістичного світогляду вчителя, постійне самовдосконалення дають можливість вчителю відчути духовний світ учня. Лише свідома робота по облагородженню свого характеру, практика доброзичливості допомагають вчителю співпрацювати з учнями.

«Подібне виховується подібним», тому таким важливим є вміння вчителя при спілкуванні з учнями максимально проявляти найкращі якості своєї особистості - щирість почуттів, ясність думок, красу устремлінь, легкість вдачі, глибину знань. Лише духовна спільність вчителя і учня дає натхнення для співпраці і співтворчості і тоді зі школи зникне примус, а разом з ним - емоційне виснаження вчителя та учня.

На Студіях також було обговорено різницю понять «духовний» і «релігійний», їх зміст та наповнення.