Школа гуманної педагогіки – преображення в просторі любові
У Німеччині один з директорів середньої школи на початку кожного навчального року відправляє такого листа: "Я — один з тих, хто вижив у концтаборі. Мої очі бачили те, що жодна людина не повинна бачити. Гарно освічені та навчені інженери побудували газові камери, які отруювали дітей. Гарно підготовлені лікарі, медсестри, що добре розбирались у препаратах, уколами умертвляли немовлят.
Вони всі закінчили середню школу і перетворились на людей, що вічно горітимуть у пеклі. Тому я сумніваюсь, що навчання наукам обов’язкове та корисне. Моє прохання до вас –докладіть усіх зусиль стати людьми. Докладіть усіх зусиль протистояти виробництву освічених монстрів та психопатів. Дуже важливо, щоб і ваші діти також брали участь у цьому процесі".
Цінності гуманної педагогіки стають найбільш актуальними в перехідні періоди історичного розвитку суспільства. Перехідний період в житті людства – це не просто перехід від однієї суспільної формації до іншої, це перехід, перш за все, в способі мислення, в способі взаємодії членів суспільства один з одним. Відбувається зміна світогляду людини. А зміна світогляду – це суб’єктивний процес, це процес, який вимагає від кожного з нас відповіді на питання: «Якою людиною я є?», «В чому сенс мого життя?», «Як мені жити з самим собою та з іншими людьми?» Тобто, це питання, пов’язані з самопізнанням і самопреображенням. Якісні конструктивні зміни в особистості найефективніше відбуваються не під тиском, насиллям, а в просторі любові. Діти приходять в цей світ, щоб їх любили, бо саме в просторі любові вони можуть розкрити і реалізувати свої здібності і таланти. 16 травня 2018р. на студіях гуманної педагогіки вчителі спеціалізованої школи №322 м. Києва ділилися своїм досвідом гуманної педагогіки.
Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 19/04/2018р«Практика самопізнання як основа здорового способу життя» Лейтмотив: «Збери всередині себе свої думки і в собі самому шукай справжніх благ. Копай всередині себе криницю для тої води, яка зросить і твою оселю, і сусідську» Г. Сковорода Шалва Олександрович Амонашвілі підказує нам простий шлях до отримання знань. Щоб знання потоком спускалося на вас, ви повинні вміти спостерігати, дивуватися і зачаровуватися, надихатися почутим, побаченим, відчутим… Гостями квітневих студій гуманної педагогіки були: Эмма Піньковська, філософ, письменник, громадський діяч, голова «Товариства жінок міста Фастів», лікар акушер-гінеколог вищої категорії; Тетяна Черкашина, доктор пед. наук, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту КНЗ «Черкаський ОІПОПП ЧОР», керівник науково-практичного центру самопізнання та особистісно-професійного самовдосконалення, президент ЧМГО «Ліга культури» м. Черкаси та Людмила Северінчук, аспірант Інституту проблем виховання НАПН України, начальник служби у справах дітей Черкаської райдержадміністрації, секретар науково-практичного центру самопізнання та особистісно-професійного самовдосконалення, віце-президент ЧМГО «Ліга культури» м. Черкаси.
Урок Добра. Смачні вітання бабусямПотіп Тетяна, вчитель початкових класів Зеленодольської школи № 1 Дніпропетровської області. Головні напрямки розкриття теми "Плекаймо родину": Пам’ять Серця. Свято родинних стосунків, роздуми учнів про близьких людей, вдячні слова до берегині родини - бабусі. Думати, міркувати, творити - сходинки зростання моїх школяриків. Смачні тістечка учні виготовили на уроці праці, роздуми про бабусю склали у вигляді сенквейну. А спільна робота учнів в медіастудії оживила та озвучила смаколики. Устремління Дитини до дорослішання іде дорогою Доброти. Переглянути роботу учнівської медіастудії, озвучену словами доброти, можна за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=PCrGfHhTxP4
Щорічний семінар – тренінг за підсумками роботи Центру Гуманної Педагогіки у БахмутіШановні колеги! Управляння освіти Бахмутської міської ради Донецької області та Бахмутський Центр гуманної педагогіки при підтримці Дніпровського міського Центру гуманної педагогіки проводять щорічний семінар – тренінг за підсумками роботи Центру. Тема семінару: «Свідомість вчителя та реформування освіти» Семінар відбудеться 21 квітня в Бахмутському НВК № 11 (вул. Миру, б. 22), кабінет № 33. Початок о 9.00, реєстрація – 8.30. Програма семінару 1. 9.00 – 9.30 Привітання та звернення до учасників семінару. С. О. Василенко, директор Бахмутського НВК № 11; Н. О. Салієнко, керівник Дніпровського Центру гуманної педагогіки; В.Ф. Бак, керівник міського ЦГП. Виступ учнів першого класу ЗОШ№ 24 «Вчитель – сучасний герой Духу», керівник Н. В. Коваленко. 2. 9.30 – 10.15 Урок фізики з використанням методу аналогій. Тема: «Механічні коливання. Резонанс» Підтема: «Резонанс як духовне явище». Л. І. Таранченко, вчитель фізики Дніпровської музичної академії ім. Глінки. М. В. Заборщикова, вчитель фізики Бахмутського НВК № 11. 3. 10.30 – 11.15 Урок біології в 8 класі з використанням біотичних та цілісних підходів в викладанні. Тема: «Людина як відкрита система. Системний підхід при визначенні хвороб людини» Підтема: «Думки людини та пріонові хвороби» В.Ф. Бак. 4. 11.15 – 11.45 Перерва. 5. 11.45 – 15.00 Сузір’я педагогічних ідей. Використання методології духовного гуманізму при викладанні шкільних предметів в теорії та творчій практиці вчителів м. Бахмуту, Дніпра, Слов’янська. Шляхи розширення свідомості вчителя та одухотворення сучасного педагогічного простору. 6. 15.00 – 15.20 Підсумки роботи семінару, видача сертифікатів. До участі в семінарі запрошуємо вчителів початкових класів, фізики, біології, інших предметів, вихователів, батьків. Учасники семінару отримають сертифікат. Довідки за телефоном - 099 310 57 69 Проїзд до НВК № 11 від авто- та залізничного вокзалів тролейбусом № 2 до зупинки «Школа». Оргкомітет
МІЖНАРОДНІ ПЕДАГОГІЧНІ ЧИТАННЯ У БАКУШановні колеги, дорогі друзі! 23-25 березня 2018 року у столиці Азербайджану, Баку, відбудуться СІМНАДЦЯТІ МІЖНАРОДНІ ПЕДАГОГІЧНІ ЧИТАННЯ «Сім'я - лоно людської культури» У роботі Читань візьмуть участь вчителі, вихователі, психологи, керівники освітніх установ та органів освіти, діячі науки і культури ряду країн (Азербайджану, Білорусії, Грузії, Казахстану, Киргизії, Латвії, Литви, Росії, України, Естонії та ін.). Невипадково обговорення проблем, пов'язаних з життям сучасної сім'ї винесені на обговорення. Століттями люди зберігали і вирощували в собі прагнення до досконалості, до світла, об'єднуючись із спорідненими душами, допомагаючи один одному в цьому прагненні, передаючи накопичений моральний і духовний досвід нащадкам. Допомогти людині усвідомити себе носієм величних духовних цінностей - найважливіше завдання виховання. Час ставить перед нами свої виклики. Комерціалізація свідомості і життя губить прагнення людини до духовного самовдосконалення, розпадаються сім'ї, ставляться під сумнів традиційні сімейні цінності. Криза свідомості дає свої наслідки і в побуті, і в освіті. У цей складний кризовий час нам треба стати охоронцями духовних цінностей і сімейних традицій.
|